3759
Sök

Kan man regga en 940GL -94 med fk/ft motor?

30 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#1
Är det möjligt att plocka i en fk eller ft motor i en vanlig gl och få den reggad och godkänd på bilprovningen?, bilen i fråga är av årsmod -94.

Någon som vet?

Mvh

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
16 april 2012
#2
nej. för ny sista dec 1992 gick det att regga utan en massa krångliga papper

men visst får du någon att göra ett komponent kontroll och skriva intyg så går det

med andra ord väldigt svårt och ovanligt att volvo gör

Kör fort så hinner inget hända...

30 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
#3
Growe skrev:
nej. för ny sista dec 1992 gick det att regga utan en massa krångliga papper

men visst får du någon att göra ett komponent kontroll och skriva intyg så går det

med andra ord väldigt svårt och ovanligt att volvo gör

Okej tack för svar smile

200 Inlägg
17 april 2012
#4
Går vist , jag har en volvo 945 GL som sitter turbomotor i och är besiktigad med det , man gör en så kallad A2 besiktnig , så det funkar kanon smile


200 Inlägg
17 april 2012
#5
Bjura_e30 skrev:
Går vist , jag har en volvo 945 GL som sitter turbomotor i och är besiktigad med det , man gör en så kallad A2 besiktnig , så det funkar kanon smile

Bilen i fråga är en 94a , va inget krogel med papper eller dyligt , bara allt va klipt helt orginal så vare inga problem


Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
17 april 2012
#6
Bjura_e30 skrev:
Bjura_e30 skrev:
Går vist , jag har en volvo 945 GL som sitter turbomotor i och är besiktigad med det , man gör en så kallad A2 besiktnig , så det funkar kanon smile

Bilen i fråga är en 94a , va inget krogel med papper eller dyligt , bara allt va klipt helt orginal så vare inga problem

det sägs att efter 1jan 93 krävs det en komponent kontroll men det räcker med att dom har dålig koll så är kommer man igen

min kusse har sin gl reggad med B230Fk så det är jag medveten om att det är fullt möjligt

men kan ha missat något

Kör fort så hinner inget hända...

30 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#7
Bjura_e30 skrev:
Går vist , jag har en volvo 945 GL som sitter turbomotor i och är besiktigad med det , man gör en så kallad A2 besiktnig , så det funkar kanon smile

Ofan gött då smile vad innebär a2 bes? nån reg-besikting eller? men hur gör man med luftburk, abs och batteri då? för det sitter ju tvärtom på en turbo, kan besiktningen gnälla på om man har sportfilter istället för o slippa flytta allt?

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
17 april 2012
#8
GolfarN90 skrev:
Bjura_e30 skrev:
Går vist , jag har en volvo 945 GL som sitter turbomotor i och är besiktigad med det , man gör en så kallad A2 besiktnig , så det funkar kanon smile

Ofan gött då smile vad innebär a2 bes? nån reg-besikting eller? men hur gör man med luftburk, abs och batteri då? för det sitter ju tvärtom på en turbo, kan besiktningen gnälla på om man har sportfilter istället för o slippa flytta allt?

luftburken sätter man på rätt sida liksom batteriet abs kan sitta kvar på fel sida fungerar utmärkt

min kusses är ombyggd och reggad och det är bara lmm sladden som är förlängd luftburken på andra sidan och batteriet på andra sidan iövrigt som den var från fabriken

reggad med B230Fk och m90

Kör fort så hinner inget hända...


Sök