3146
Sök

Någon som vet vilka krav som finns för blinkers?

1 785 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Vad är grundkraven på blinkers?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Fatso Forgetso
97 Inlägg
23 februari 2007
De ska blinka tongue
nää men i sverige skall de ju iaf blinka orange´t.

Vad jag fattat kan de vara vita lagligt, men de ska blinka orange´t.

Om du t.ex. ska importera en amerikansk bil så för du oftast sätta på en fyrkantig orange "kloss" vid första besiktning i sverige. En enligt svensk lag en "grundblinkers". Den sätter besiktnings personalen på eftersom det måste finnas sådana på bilen i sverige. Vet ej om du får sätta på några flashigare sen.

Kanske står om det på www.vv.se

Drive It Like Elwood

1 785 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Då finns det inget som hindrar en omplacering av blinkers t ex från kofångaren till grillen på respektive sida.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Fatso Forgetso
97 Inlägg
24 februari 2007
Inte vad jag vet. Så länge sido blinkersen är på framskärmen och synlig så borde det va lungt. Men jag kan inget lova. smile

Drive It Like Elwood

27 Inlägg
24 februari 2007
såvitt ja vet får din blinker va i vilken färg som helst. vit, orange, spygrön lr svart. så länge själva "blinkljuset" ä orange

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

Envis optimist
454 Inlägg
24 februari 2007
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%2 … oc38872823

Bara att läsa under "körriktningsvisare" för att veta vad som är helt lagligt. Bra sida att använda om man vill bygga om eller bara kunna argumentera på besiktningen.

Miklen
24 februari 2007
..ett tillägg..tror jag wink hehe.. Dom måste blinka allså slockna emellan blinken.. har sett vissa som har 5/21 lampor å usa blinkers.. dom slocknar ju inte emellan blinken allså olagligt.. annars så ska dom väl bara synas så man kan väl sätta dom lite vart som..

Team Kränghäng
657 Inlägg
24 februari 2007
får man flytta tex sido blinkers längr ner på skärmen..? har fått nya skärmar och funderar på var man ska placera sidoblinken...

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Kettunen
24 februari 2007
Det är lagligt att ha te.x vita glas, blå, gröna, svarta, Så länge lampan blinkar i orange.

Sök