SoL skrev:
Low skrev:
SoL skrev:
Jag tycker det var helt rätt, jag tycker att alla som åker med dimljus när det inte är dimma borde få böter. oavsett kombination.
Dimma? tänd dimljus!
Klart väder? Varför ska folk då ha dimljus tända?
likaså folk som åker runt med parkeringsljusen tända, vafan liksom? är de parkerade? NEJ, men de signalerar ju andra trafikanter om att de har parkerat.
det är bara mina tankar...
Tycker själv det är snyggt med parkeringsljus och dimljus. Samt att det är lagligt på dag tid.
Jag tycker också det kan vara snyggt, det var inte det jag pratade om.
Jag menar att det om folk åker runt med ENBART parkeringsljus tända, så skickar det fel signaler till andra trafikanter.
en fråga,, hur många tror du har fattat vinken, eller bryr sig,, jag har slutat bry mig så mkt längre,, folk fattar ju endå inget,,
precis likadant med folk som inte blinkar, det vet vi väl alla hur störande det är?
tänk då om de hade gett fel signal istället för ingen alls? blinkat höger, svänger vänster och vice versa...
att lysa "parkering" med en bil som absolut inte är parkerad är lika störande anser jag.
sen kan det givetvis vara snyggt att ha andra ljuskombinationer, men "dimljusåkare" här omkring borde justera sina dimljus för 7 av 10 bilar jag möter som har dimljus tända, bländar. och jag brukar helljus blinka på alla som bländar mig, inte för att vara elak, utan för att göra folk uppmärksamma på att de bländar, oavsett om det är hel, halv eller dimljus som bländar.
SÅÅÅÅ nu har jag låtit som en duktig pojke
kanske lite bitter, men jag skriver allt detta med ett leende