2408
Sök

Ta bort GPS:en i en Saab?!

Arnst
4 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Tja! Jag ursäktar om jag har lagt detta i fel ämne osv. Första gången jag skriver här i forumet.

Jag köpte nyligen en Saab 9-5 2,3T Aero -03 med GPS i.. Är inte alls kunnig på bilar och speciellt inte Saab (uppvuxen med en pappa som vill ha stjärna längst fram;) )
Dock tycker jag inte att jag behöver en GPS då jag har mobil som täcker de behovet och jag tycker dessutom att GPS:en är rätt så ful (ursäkta alla Saab-fantaster;) ) både utvändigt och även layouten på radio och cd.. Dessutom har jag en kompis som är spekulant på att köpa min GPS. Tänkte istället slänga in ngn dubbel-DIN "dvdstereotjofräsgrejs" tongue Så min fråga är:
Är det dumt att ta bort GPS:en? och då menar jag både själva skärmen inne i bilen, även DVDnavigatorn i bagageutrymmet, alla sladdar och dylikt dvs ALLT SOM HAR MED GPS/NAVIGATION ATT GÖRA! Kostar det mycket om man lämnar den till någon som kan göra sånt här? Är det mycket jobb om man ska göra det själv?

Väldigt tacksam för svar!
MVH Ernst

Arnst
4 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Och är det ngt mer ni undrar över angående bilen så fråga på så ska ja försöka svara på de smile

Meldem
117 Inlägg
22 april 2012
jag har själv ett innbyggt gpssystem och det är väldigt intigrerat i bilen, gps-antenn som sitter i fram/bakrutan, gyrosensorer för navigering i radioskugga, och sen en hemsk kabelhärva på x antal meter, etc...

det går säkert att ta bort gpsen ur saaben, men att få ur precis alla delar för montering i en annan bil blir ett mastodontprojekt:p

Arnst
4 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Okej, tack för infon smile
Men va tycker du om idén att bara ta bort själva huvudenheten och ersätta den med någon dubbel-din-stereo och därmed låta allt annat i gps-väg sitta kvar? För om man då ångrar sig eller vill sälja bilen så kan man ju montera tillbaks originalet igen. Eller?

Meldem
117 Inlägg
22 april 2012
mmm enklast är nog att låta kabelhärvan med tillhörande småkrafs vara kvar om man vill sälja bilen med gps sen. :-)

här är en länk där man får en liten överblick om hur gpssystemet kan se ut http://bimmernav.com/BMW_E38_7_series_D … rofit.html

Arnst
4 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Ja precis smile Tack så mkt för hjälpen smile

Sök