3321
Sök

Vad tror ni om den här kättingen på huven? lagligt/olagligt?

457 Inlägg
21 april 2012
Frågan är varför skulle det vara olagligt att ha den på huven när den sitter fast, det är som att säga att du inte får ha en kompressor som sticker upp genom huven för den skymmer sikten eller ett scoop från en subau. Kan inte tänka mig att detta är olagligt men samtidigt så tror jag inte att polisen tycker att ser så bra ut men dom kan fortfarande inte ge ngn böter då du har den bultat och (besiktad?) så den ligger inte löst på ngt sätt smile

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

JFfoto
22 april 2012
Trådstartare
Tog ju bort kättingen idag, (som tur var) smile

idag blev jag stoppad, haha smile

JFfoto
22 april 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
du frågade ine om det var lagligt???

Nepp, hade inte en tanke om det då

1 532 Inlägg
22 april 2012
Ring 11414 o fråga

JFfoto
22 april 2012
Trådstartare
äh, skiter i kättingen smile tror jag, ska popnita fast plåt över hålet wink

sen ska vi kapa bort lite plåtar varstans och popnita fast tongue hah

7 399 Inlägg
22 april 2012
Paused skrev:
äh, skiter i kättingen smile tror jag, ska popnita fast plåt över hålet wink

sen ska vi kapa bort lite plåtar varstans och popnita fast tongue hah

låt hålet vara kvar vetja wink om det inte sitter nått vattenkänligt under wink

JFfoto
22 april 2012
Trådstartare
mja kan ju låta hålet va kvar också smile

Men nu när frågan om kättingen är avklarad, så kom jag på en ny fråga och idé.

Tänkte sätta mitt extraljusfäste på 740in, som ja hade på 940in.. ska bara modifera lite så dom inte sitter så högt upp. Men frågan är då, får man ha regskylten på kofångaren på sidan? på höger eller vänster sida?

För det går inte att ha den som på 940in, då jag inte har några fjädrar så kommer den ta i hela tiden.. eller om ni har några andra förslag så skriv dom gärna smile

https://www1.garaget.org/archive/172/171273/278914/278914-2621906.jpg
Senast redigerat av Paused (22 april 2012)

JFfoto
22 april 2012
Trådstartare
svarar på min egen fråga tongue

då jag inte ska ha mina NBB utan ett par skitextraljus, som ska va spruckna m.m så fäster jag nog regskylten på extraljusen, i mitten, så de skymmer nedersta delen av lyserna på dom uppe, och skymmer lite på ovansidan på dom nedersta wink är mest ute efter utseendet så.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
22 april 2012
regskylten ska vara synlig när man står framför bilen på nån meters avstånd

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
22 april 2012
reeLay skrev:
Paused skrev:
granadadr skrev:
de kommer garanterat att stoppa dig endå så fort de ser bilen wink

det är ju inte olagligt att åka omkring med rostig bil tongue har mött flera poliser.. har ju kört bilen ett tag, mött dom en gång me kättingen på, men dom såg väl inte den smile

Sen om man kör en sånhär bil, som sticker ut.. då tror jag nog dom fattar att den är besiktad och skattad m.m ingen vågar väl sig ut i en bil som sticker ut som är riktigt olaglig, nu är det ju bara fjädrarna, annars är bilen helt laglig.

Tro mig, det finns allt för många som sticker ut i trafiken med olagliga trafikfarliga bilar som sticker ut.

Jag kan lova dig att det finns lika många trafikfarliga bilar som inte "sticker ut".

Sedan jag började åka caddy så är den ständiga frågan av alla som vågar säga något "är den där ens besiktad?"

och så blir folk nästan irriterade på att den är det och svarar "hur är det möjligt, så som den ser ut"

Då brukar jag svara att besiktningen bedömer inte utseendet på en bil, de bedömer säkerheten.

för att se mitt "as" kolla mitt fotoalbum. eller bara klicka på "sweet ass" här nedanför.

Angående regskylt så skulle jag sätta den på kofångaren till höger eller vänster om extraljusen.

men samtidigt kan det väl inte vara helt ok att skymma originalstrålkastarna som du gjort på bilden?

jag skulle nog begränsat mig till 6 eller 7 extraljus i en enda rad i linje med de lägre på bilden, och ha regskylten på kofångaren/grillen ovanför

JFfoto
22 april 2012
Trådstartare
SoL skrev:
reeLay skrev:
Paused skrev:

det är ju inte olagligt att åka omkring med rostig bil tongue har mött flera poliser.. har ju kört bilen ett tag, mött dom en gång me kättingen på, men dom såg väl inte den smile

Sen om man kör en sånhär bil, som sticker ut.. då tror jag nog dom fattar att den är besiktad och skattad m.m ingen vågar väl sig ut i en bil som sticker ut som är riktigt olaglig, nu är det ju bara fjädrarna, annars är bilen helt laglig.

Tro mig, det finns allt för många som sticker ut i trafiken med olagliga trafikfarliga bilar som sticker ut.

Jag kan lova dig att det finns lika många trafikfarliga bilar som inte "sticker ut".

Sedan jag började åka caddy så är den ständiga frågan av alla som vågar säga något "är den där ens besiktad?"

och så blir folk nästan irriterade på att den är det och svarar "hur är det möjligt, så som den ser ut"

Då brukar jag svara att besiktningen bedömer inte utseendet på en bil, de bedömer säkerheten.

för att se mitt "as" kolla mitt fotoalbum. eller bara klicka på "sweet ass" här nedanför.

Angående regskylt så skulle jag sätta den på kofångaren till höger eller vänster om extraljusen.

men samtidigt kan det väl inte vara helt ok att skymma originalstrålkastarna som du gjort på bilden?

jag skulle nog begränsat mig till 6 eller 7 extraljus i en enda rad i linje med de lägre på bilden, och ha regskylten på kofångaren/grillen ovanför

ang regskylten så nej de är inte okej att skymma smile blev lite fel när jag gjorde fästet, ska ju självklart göras om, fästet är borta från 940in nu och ska göras om om jag sätter den på 740in så dom kommer ner lite.

jag ska ha det fästet iaf och göra som ja skrev smile montera på extraljusen, ja tror det skymmer gasnka mycket av extraljusen om man sätter på sidorna.. för om man står lite snett kommer den nog inte synas.. orkar inte bli stoppad av sån liten sak, vart ju stoppad igår pågrund av regskylten satt lite snett tongue

876 Inlägg
22 april 2012
Evildan skrev:
Plankpojk skrev:
Jag hade garanterat bara åkt tills någon snut sagt till.

jag skulle inte tycka det var värt risken med böter, regbes om dom är korrekta.
den drar dukigt blickarna till sig redan utan en del av Titanics ankarkätting på huven.

" Titanics ankarkätting på huven" Hahahaha....big_smilebig_smilebig_smilebig_smilelollollollollollollol

Sök