2704
Sök

Chrysler Voyager -95 automatlåda som växlar ner o låser på 2an?

440 Inlägg
21 april 2012
Jag tror att du har sagt lite fel, du säger att motorlampan börjar lysa när det är låg spolarvätska? Det finns en separat lampa för låg spolarvätskenivå som sitter till höger om "Check Engine"-lampan.

Försäkre dig om att Check Engine lyser när du startar bilen, gör den inte det så är lampan sönder eller någon som har kopplat ur den!

Lyser den som den ska i några sekunder och slocknar sedan så bör du kunna få ut iaf någon "blinkning" när du vrider nyckeln såsom jag beskrev ovan, eftersom lampan alltid blinkar några gånger (10 gånger på slutet som en indikation på att "felkoder avslutas").

Mvh
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

15 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
jag kollade nu o det finns uttag för åtta lampor men" check " lampan är borttagen ! jag testade att sätta dit en av dom andra men det enda som hände var att bilen inte startade...... o varför den är borttagen har jag ingen aning om.. så nu vet jag inte, får väl försöka kolla den där ingående sensorn.

440 Inlägg
22 april 2012
Hmm, konstigt, vilken lampa plockade du bort tillfälligt? Vad hände när du la bilen i "ON"-läge i tändningen, lyste check engine? Kanske ett tillfälle att kolla felkoder isf.

15 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Jag provade fler lampor, o det hände ingenting med Chek enign, hur jag än testade.

15 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Plockade bort batteriet o fick igång chek engin, koden visar,  blink-blinkblink---blinkblinkblinkblinkblink-blinkblinkblinkblinkblink.

Sök