Loffe123 skrev:
Jag har iofs bara trafikförsäkring på bilen så det är ju lungt.
1/10 basbeklopp är väl 3700 kr. Det kan man leva med, är ju bara 2000 kr dyrare än annars.
1500kr för att köra med körförbud var ganska saftigt dock. Lite väl tycker jag nästan, för man kan ju knappast anse att brottet är allvarligt. I många länder finns inte ens bilbesiktning utan det är förarens ansvar att se till att bilen är trafiksäker och är den inte det så riskerar man att åka dit.
Min bil är dock trafiksäker, det är bara den förbannade besiktningen som hittat på att ena bakbromsen tar bättre än den andra. De gör de dock inte, och även om de gjorde det så spela roll. Man får ändå inte köra snabbare än 110km/h i sverige och den lilla skillnad mellan bakbromsarna lär knappast märkas ens vid tvärnit.
Äh jag blir lack, staten gör mig kriminell genom att påföra mig en massa konstiga regler och påhitt med sin byråkrati.
Jag ska ombesikta när tid ges, enda jag behöver göra är att bromsa lite med handbromsen innan. Fy fan säger jag...
0,5 0,4 fick jag på bromsproven förra besiktningen bak. Denna gång fick jag 0,8 0,5. Och DÅ när bromsarna tar BÄTTRE än förra gången så måste jag ombesikta.
CPPPPPpppppppeeeeeeeeee
Hata hata