3633
Sök

Testköra bil?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
27 april 2012
Trådstartare
Sha!

jo, stora drömmen är ju en Supra som ska inhandlas om ett par år och när jag har pengar till det. hittade en Supra TT i stan på en bilförsäljare. skulle vara riktigt kul att få ta en sväng i den för att känna hur den känns.

har ju inget örkort då men tänkte att pappa kunde testa den och jag sitter brevid.

frågan är. vad gör man för att få testköra lite?

bara att gå dit och verka intresserad och säga att man vill testa? kostar det? något mer man behöver göra?

får man testa att övningsköra i den?

vad är reglerna. bara ta en liten sväng för att känna på.

Stil>Funktion

Servicetekniker
160 Inlägg
27 april 2012
Är man intresserad av en bil så är det ju självklart att man får provköra den. Bara att förklara att man är intresserad och vill provköra den. Jag har aldrig varit med om att det kostar något men man brukar få skriva på lite papper och de tar en kopia på körkortet(din fars då troligtvis tongue)

Om bilen är begagnad får man oftast köra en sväng själv utan säljare. Det varierar lite iofs.

Vet inte hur det är att övningsköra men skulle inte tro att säljaren är så sugen på det då han/hon inte vet hur duktig du är på att köra. Speciellt om det är en bil med effekt i.
Däremot om ni åker själva kan ni säkert stanna till någonstans och du får provköra lite.
Senast redigerat av AEracing (27 april 2012)

OG9-3 2.0T Sport Edition

7 399 Inlägg
27 april 2012
att du som ej har körkort ska provköra måste jag säga är en dum ide,, för en bil med 350hk eller mer kan vara lynnig,, så be din pappa köra,, kan bli VÄLDIGT dyrt om du har otur,, å vad tror du försäkringen sägar om DU provkör,, nja wink wink

Muttley
27 april 2012
De ska du nog inte tänka på att övningsköra i en bilfirmas bil. Försäkringen lär verkligen inte gälla för dig och självrisken skojar man inte om när de gäller bilar till salu.

Sök