3254
Sök

Honda s2000 import?

Snäll pöjk
703 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Hej!
Undrar var det är bäst att importera denna bil ifrån (vilket land)? Köpa svensksålda är uteslutet pga. försäkring och inköpspris!

Tycker Tyskland ligger i samma prisklass som Sverige? :S

Jag vill helst inte lägga mer än 80k, max 85!

Har sett att England har billiga som verkar vettiga för ca 65k, men där är det ju högerstyrt hmm!

Vill helst ha faceliften (års.-04<).

Vad är det bästa att göra tycker ni?

Ack vet jag förgasarmotorer!

1 101 Inlägg
11 februari 2012
+ för tyskland är ju att de inte har vägsalt där nere
- för tyskland är ju priset
+ för england är ju priset
- är väll att dom har vägsalt

Kollat vad dom kostar i japan?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Snäll pöjk
703 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
nä det har jag faktiskt inte.. men blir det inte mycket dyrare att importera från japan?

1 101 Inlägg
11 februari 2012
mangedif skrev:
nä det har jag faktiskt inte.. men blir det inte mycket dyrare att importera från japan?

Beror på modell osv, vet inte hur just s2000 ligger i japan men värt att kolla med någon importfirma smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Snäll pöjk
703 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
tysklan och japan ligger i samma pris såg jag just + japan=högerstyrt... vilket gör dem till sämst alternativ för mig.. får hoppas att euron går i botten istället och fixar en från tyskland!

Snäll pöjk
703 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
kollade ebay nu, oh kan någon svara på varför hondor s2000 i USA har faceliften redan på de tidigare modellerna? :S

det va inte så farliga priser där med tanke på dollarns värde.. kan dock tänka mig att det kommer upp i samma pris efter import och registrering som tyskland..

Got VTEC?
1 593 Inlägg
12 februari 2012
Hur menar du nu? Finns både pre-facelifts 2000-2003 och facelifts 2004-2007 i USA.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Snäll pöjk
703 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
jo alltså att -00:orna i USA ser ut som -04:orna i Sverige, det är de jag menar (andra strålkastare etc.)

Aldrig nöjd
804 Inlägg
13 februari 2012
Har inte sett en S2000 (i bra skick) för 85k utanför UK och en UK-import är väldigt, väldigt svårsåld i Sverige.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Snäll pöjk
703 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Masquerade skrev:
Har inte sett en S2000 (i bra skick) för 85k utanför UK och en UK-import är väldigt, väldigt svårsåld i Sverige.

Hur många har du sett??

Aldrig nöjd
804 Inlägg
13 februari 2012
mangedif skrev:
Masquerade skrev:

Hur många har du sett??

En hel del i och med att jag letade efter just en sådan i somras (dock med högre budget). De billigaste hittade jag i UK, kollade även på möjligheten att importera därifrån innan jag hittade min bil. De högerstyrda ligger dock ute väldigt länge för väldigt låga priser i Sverige, varför jag inte tyckte det var värt att importera därifrån.

Skicket är visserligen en definitionsfråga men jag letade efter en facelift med låga mil och minimalt slitage och de hade helt enkelt ett högre pris.tongue

Livet är för kort för att äga Volvo.

1 Inlägg
13 februari 2012
Är också duktigt sugen på en S2000 från UK.
Priserna är ju löjligt låga och de få lördagar och söndagar man ska ut och glida tycker jag RHD duger gott.
Säg att du pyntar 70 kkr, du äger bilen i 3 år. Du loosar i snitt 1000 kr/månad på bilen.
Om 3 år ska du alltså få 35 000 för bilen, borde inte vara omöjligt. Den är ju värd mer som reservdelsbil.
Med andra ord lär det inte behöva bli en sämre affär än köpa en SV-såld för 200 kkr och tappa 20% på 3 år.

Förresten, vad ska man tänka på vid köp?

Got VTEC?
1 593 Inlägg
16 februari 2012
mangedif skrev:
jo alltså att -00:orna i USA ser ut som -04:orna i Sverige, det är de jag menar (andra strålkastare etc.)

S2000 00-03 i USA ser precis ut som 00-03:or i Sverige bortsett från en orange insats i framstrålkastarna. 04-07 ser precis likadana ut både i Sverige och i USA. Sitter dock en annan motor i 04-07:or från USA.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

55 Inlägg
29 april 2012
Min far är ursprungligen ifrån Slovenien. Hans släkt bor kvar där osv.
Vi gick in och kikade på deras "blocket" www.avto.net och hittade en s2000 för 6500 euro. Alltså 60 000 kr.

Ingen tvekan på att ta flyget ner, hälsa på alla nära och kära och sen glida hem i en schysst s2000. 230 mil bilresa smile

Inge tullavgift då det är ett EU land. Inge modifiering alls inför regbess.

Jag kom undan riktigt billigt, vänsterstyrt också smile

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.

Sök