3476
Sök

HJÄLP ! angående en polo 1.4 - 96 startar ej ibland !

405 Inlägg
27 april 2012
Trådstartare
hej .. jag undrar om någon har någon form av erfarenhet av polo osv grejen är att den startar en gång men om man nu stänger av den lyckas man ej starta den igen ! man vrider om nyckeln man hör pumpen gå men inte ett jävla ljud från startmotorn men låter man den va i säg 4 tim så startar han klockrent utan problem .. de jag gjort än så länge är kontrollerat jordning och säkringar allt verka va bra ej hunnit se pluss matningen .. kan det vara fel på tändmodulen ..

läst lite på nätet typ massor ha det felet men man får aldrig något svar !!

UPPDATERING !!!

Nu är han helt död ! man drar om nyckeln och han lyser upp allt bränslepumpen går men inget mer .. ??? vad är felet kan det vara så att startmotorn är död ?
Senast redigerat av Catovic (2 maj 2012)

405 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Någon där ute som vet något ? Behöver hjälp !

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 april 2012
om tändmodul hade vart trasig så hade ju inte startmotorn sluat fungera. i ditt fall skulle jag kolla upp hur frisk solenoiden är

C H E V R O L E T <3

405 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Sant sant ... Ah tänkte på det med men han har ej rullat så jävla mycket så den har blivit sliten eller så fattar liksom inte Vf fan han startar om man låter skiten stå ett tag .. Men visst få la plocka ner halva motorn för att komma åt den tänkte om någon visste något annat typ ett vanligt förekommande fel eller så men tack för tipset ! big_smile

1 122 Inlägg
28 april 2012
Catovic skrev:
Sant sant ... Ah tänkte på det med men han har ej rullat så jävla mycket så den har blivit sliten eller så fattar liksom inte Vf fan han startar om man låter skiten stå ett tag .. Men visst få la plocka ner halva motorn för att komma åt den tänkte om någon visste något annat typ ett vanligt förekommande fel eller så men tack för tipset ! big_smile

Skulle kunna vara tändplattan bakom låset med

gasa nu foer faen!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 april 2012
Vet hur dumt dom j*vla startmotorena sitter på ABD , motorer mm.. Korkad placering.
Men testa annars att kortsluta den lite fort. kan hjälpa i många fall.
Ta bara en lång mejsel med gummihandtag/trä/mm annars kan det göra lite ont.
Man kan "väcka liv " i dom igen via en snabb kortis. Om inte det inte är nått med startmotor m.m så skulle jag tippa på tänd"kassetten" bakomtändningslås eller liknande. glapp, or something, Din nyckel kanske sliten mm

C H E V R O L E T <3

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
28 april 2012
jag gissar på modulen till tändningslåset har stora problem på min arosa
det tar någora vridningar innan man får startmotorn att gå
ibland drar den 3varv och sen tappar den kontakten

Kör fort så hinner inget hända...

405 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Tack som fan för alla tips ska ta tag i det imorgon ! Men hur mena du exakt med att kortslutning ska jag ba ta köra plussmatning och jorda på startmotorn ? hm hoppas fan de ej nyckeln har bara en :o grejen är att min inte gör ett ljud ifrån sig eller går något varv nu alls han är helt död :o få alltid rulla igång han -.- gjort det i 3 dagar nu ...

27 Inlägg
28 april 2012
har du provat att dra åt hjulmuttrarna kanske?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
29 april 2012
audi_rs skrev:
har du provat att dra åt hjulmuttrarna kanske?

??

banka på startmotorn och se om den funkar då. gör den det är felet startmotorn.

405 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Ja faktiskt men det hände inget där heller han va lika död där med :o riktigt irriterande med el fel -.-"

27 Inlägg
29 april 2012
senad du har inte klappat den som du ska, prova att säga snälla saker till den inte bara svära massa

405 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Haha va inte sjuk big_smile haha !!

27 Inlägg
29 april 2012
de första du säger är väl säkert jebemti mater startaaa

Sök