3819
Sök

Färddator "Borta/Död" vid StereoByte Även klockan

51 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Har Mitsu Stereo PH 3000. Den har en DISP knapp för byten av Färddator Data som lulllull samt  L/ mil bilen drar, hur mkt ja kan åka på tanken m.m. ...

Nu Byter jag till en Kenwood stereo, Då försvinner Färddator datan helt . ÄVEN Klockan !!
Allt i Displayrutan vid klockan som visar all Data + Klocka har bara ett Ljus nu , samt blir helt svart vid tändningsstart !

Ska Även Klockan försvinna? trodde att viss data som Liter / Mil + Klocka skulle vara kvar efter ett stereobyte..

SÅ ja prova switcha tillbaks, men då säger displayen att den är LOCK även om stöldskydds knappfronten ÄR Fast samt Mitsu stereon funkar som tidigare ! ? !

Någon som kan berätta vad som häder, samt om Även Klockan ska försvinna iom . ett stereobyte.

PS: Steon är gjord för Mitsu + Färddator samt har ett Extra uttag bak med en 8pinns kontakt (tror 5 används)

51 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Näpp finns inget mer som syns. de som va i Mitsu stereon var 2 st kontakter. bara en av dem konverteras till ISO för nya stereon. 
Den andra är troligen för DISP knappens Färddatorval som bara är till liknande Mitsubishi stereon.  sad

3 Inlägg
26 februari 2007
Tjena. har en Carisma -99 med orginalstereo. När jag drar ur färddator kablaget så syns fortfarande tid och den info som stod senast av de 3. Jag ska sätta in en annan stereo. Undrar om det är själva stereon som beräknar allt eller om det är en enhet bakom displayen. Känns lite vanskligt att hålla på med multimeter och försöka.

Om det är stereon som sköter beräkningarna (vilket jag tror efter som den annars inte hade behövt 6 kablar?) så får man välja mellan att ha en flashigare och bättre stereo eller att kunna se informationen från färddatorn. Om det visar sig att det är en enhet som beräknar och stereons kablar bara vidareför elektriska signaler, som en impuls när man byter info, då är det enklare att ordna med en knapp eller dyl.

Hur har du ordnat med din Carisma? Åker du runt med svart info?

Tacksam för alla svar.

Mvh

Johan Öberg

51 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
JohanOeberg skrev:
Tjena. har en Carisma -99 med orginalstereo. När jag drar ur färddator kablaget så syns fortfarande tid och den info som stod senast av de 3. Jag ska sätta in en annan stereo. Undrar om det är själva stereon som beräknar allt eller om det är en enhet bakom displayen. Känns lite vanskligt att hålla på med multimeter och försöka.

Om det är stereon som sköter beräkningarna (vilket jag tror efter som den annars inte hade behövt 6 kablar?) så får man välja mellan att ha en flashigare och bättre stereo eller att kunna se informationen från färddatorn. Om det visar sig att det är en enhet som beräknar och stereons kablar bara vidareför elektriska signaler, som en impuls när man byter info, då är det enklare att ordna med en knapp eller dyl.

Hur har du ordnat med din Carisma? Åker du runt med svart info?

Tacksam för alla svar.

Mvh

Johan Öberg

Fick strul först med att de va svart i Disp. men efter tagit bort + pole i min 5min så va det återställt, så L/mil + klocka syns Bara ! Dvs min Ute Temp mätare är Oxå borta ! 

tror inte stereon beräknar ngt. då den är ganska liten, jämfört mot nyare stereon.
Men inte vill ja mäta å gissa alla kontakter om vilka man ska ha brytare för. vill knappast kortsluta ngt. Å Mitsu Lokalt ville Inte hjälpa med ngt. Inte för att de kunde mkt om saken heller. då de nästan aldrig ens byter stereo åt kunder.

Jag tror bara att Disp knappen (nästan bara) swichar läge. men att Ute Tempen fösvann förbryllade mer !

Kommer nån på mer ang. denna knapp så svara här.... smile
Senast redigerat av Scorpio1 (26 februari 2007)

Sök