3021
Sök

Elm327 till V70 2.5D -01, får ingen kontakt med ecu?

31 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Köpte en Elm327 och får den att koppla ihop med min samsung galaxy S2 men den har ingen kontakt med ecu? Går det inte pga det är en diesel tidigare än -03 eller är det någon som lyckats få det att funka med en -01? Nya karossen men gamla motorn 2.5D 140hk. Vore tacksam för hjälp. Jag använder torque pro i telefonen.

V70 -01 Tdi

167 Inlägg
3 maj 2012
jag har bara använt min med dator, men går de att välja port i torque? jag får iaf bara kontakt på com 4.

31 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
De måste jag kolla upp lite isåfall, men den får ju kontakt med själva interfacet men inte med ecu står det, så jag kan ju inte få nån info från bilen alls:( Har du provat på en V70 2.5D -01?
Tack för svaret

V70 -01 Tdi

31 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Har nu testat på en passat tdi -98 och den funkade klockrent, likväl på en skoda octavia scout -08 och funkade klockrent. På min bil får jag inte ens kontakt med ecu medan jag provade på en V70 2.5t -02 och där får den kontakt med ecu osv men kan inte utläsa nånting, inte ens varvräknare osv. Iof så är det tydligen fel på den bilen på hela instrumenteringen så de kan ju va orsaken till just det. Men att de inte ska gå att få kontakt med ecu på min men på en v70 -02 bara för att den är bensinare då? Kontakt får man ju även om inte motorn är igång så ja tyck de ska int spela nån roll just?

V70 -01 Tdi

167 Inlägg
4 maj 2012
hakke77 skrev:
Har nu testat på en passat tdi -98 och den funkade klockrent, likväl på en skoda octavia scout -08 och funkade klockrent. På min bil får jag inte ens kontakt med ecu medan jag provade på en V70 2.5t -02 och där får den kontakt med ecu osv men kan inte utläsa nånting, inte ens varvräknare osv. Iof så är det tydligen fel på den bilen på hela instrumenteringen så de kan ju va orsaken till just det. Men att de inte ska gå att få kontakt med ecu på min men på en v70 -02 bara för att den är bensinare då? Kontakt får man ju även om inte motorn är igång så ja tyck de ska int spela nån roll just?

Nä de låter konstigt, jag har testat min på min saab och där fungerade den super bra.

Är de nått fel i övrig på din v70 som kan ha med saken att göra? eller skall du bara ha dom coola mätarna osv?

31 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Motorlampan börjar lysa efter en stund om den kallstartas utan att köras utan bara står på tomgång typ på vintern osv. Irriterande att ha den lampan lysande konstant då inte volvo hittar nått speciellt fel på bilen. Plus att jag håller på med dieselvärmaren och försöker få igång den men den kan man kanske inte komma åt med den här dosan? Den låses ju efter 3 försök sad

V70 -01 Tdi

Sök