En nyss inhämtad IX från england ska preppas mer
Chassi/utseende
Bilstein coilovers
19" OZ Ultraleggera
EBC skivor i fram
Bremboskivor i bak
MR kolifiberdetaljer
Motor
2.3L Stroker kit
Cosworth 1.3mm Stålpackning
Wiseco kolvar
K1 Vevstakar
3,5" APS System
1000cc Deatschwerks på hyllan -
AEM Programmable engine system ECU
Exedy Hyper twin plate koppling - Cerametallic -
Garett GTX3076R Billet
APS Intercoolerkit
Volvo Magnetventil 3 ports
AEM big filter
TIAL 44MM wastegate
Extraktorgrenrör twinentry med uttag för 44mm WG
Ombyggd 3,5" Downpipe med V-Band (Kommer snart)
Nya turbon
Olja..
En nästan startklar motor
Måste ge Exedy cred för deras 2 skiviga cerametallic koppling.. sjukt bra samt inte alls så svårkörd jag misstänkte!
Updatering 13 DecemberEfter mycket bytta saker så som Bakdiff, Koppling, Turbo samt massa småsaker.. Så fick jag ytterligare ett missöde, jag dunkade i fel växel vilket resulterade i en kuggad kamrem och krokiga insugsventiler.
Smått krokiga? Dock hade alla avgasventiler klarat sig
ett stycke motor i fint skick:)Kuggad kamrem:PNyss fått startat bilen igen med nya Manley ventiler samt en ny och starkare kamrem. Har dock inte bilder på detta.
Just nu står bilen i garaget och har fått sig ett par GSC PowerDivision 274 avgas samt insugskammar
En ny snurra av Garetts senaste serie GTX är på ingång också
Så det byggs för fullt i garaget.
Här kommer lite bilder på det senaste som gjort..
Nya ARP grenrörsbultar Kärlek<3Fått i avgaskammen GSC 274 Updatering 20 DecemberTurbon är även den hemma! Bilder kommer så småningom på den : )
Lite update 30/12 - 2011
TiAL 44 Wastegate trilla in : )
V bands fläns tig svetsades dit och tialen monterades, fick även köpt lite godsaker samt fick äntligen mina 1000cc spridare.
Kom med lite kommentarer om vad ni tycker jag borde göra samt tips och tricks! Det uppskattas!