Då jag fått ett inlägg om projektet avstannat kommer här lite nya bilder och uppdatering av tråden.
Bilen är nu Byggbesiktigad från SFRO, blev tyvärr bara ombyggt fordon men dock är den avklarad. Motorn hämtades hem idag från tillverkaren av stödgördeln samt övriga smådelar till motorn för att styva upp denna.
Nu ska det inte kunna flexa vid hårda varvningar.
Bromsskivorna bak är nya svarvade och snygga för att de ska hålla denna säsong iaf sen får det nog bli en uppsättning hålborrade RS4 skivor då det inte finns annat att välja på till denna storlek.
De blev så fina.
Och så är den så klart ny lackerad oxå iaf undertill och inuti det blev riktigt bra iaf. Inväntar bara den sista plåten från blästraren så ska jag kunna sätta ihop bakvagnen.
Rött och snyggt är det iaf.
Med detta stag ska väl bakvagnen bli stabil.
Så är det så att bakaxeln är renoverad och det är bytt bussningar i hela bakvagnen så att nu har den en komplett uppsättning bussningar från RS4:an vilken skillnad det var på bussningar och bussningar.
Nu ska det komma bilder lite oftare nu börjar det hända något varje gång jag är i garaget har varit tungt ett bra tag nu.
Ja det var som sagt ett tag sedan jag la upp något här.
Passar nu på att lägga upp lite bilder på grejor som kommit och blivit monterat...
SYND bara att det blivit problem med växellåda. Hade planer på orginal Quattro låda men detta fungerar inte då ombyggnaden blivit större än planerat.
Fint fjäderstag som det kallas... Tur att det gör mer än att se snyggt ut.
Tror det kommer att synas bra när det blir svart inredning här oxå...
Så här sser det ut när när det är monterat efter ombyggnad.
TITTAR NI NOGA SER NI MINA FINA RS4 Bromsskivor bak. fyller ut fälgarna riktigt bra.......
Fint fram oxå. Nya S4 hjulspindlar med Förstärkta Sportchassi länkarmar och självklart coilovers oxå. inget lämnas till slumpen här inte. Ser till och med mitt fina RS4 krängningstag som bara detta är 7 mm tjockare än orginal A4. blir inte sämre med detta iaf.....
Får chassit sitt måste motorn oxå få lite godis. I denna bil blev det en uppsättning kamaxlar från Cat Cam och dubbla ventilfjädrar på insugssidan och hårdare till avgassidan och fina Titan ventil brickor och tillbehör.....
Inconel ventiler på avgassidan som gör det möjligt att köra med högre avgastemp utan att de kroknar och så självklart Rostfria insugsventiler... Behövs inte förrän jag ska över 400hk men det är bara en tidsfråga!!!
Allt måste vara snyggt och se bra ut innan jag monterar ihop allt....
Det ser hemskt ut nu innan jag börjar montering av inredning!!!! Men en fin 54mm2 kabel för att mata ström till slutsteg bara för det finns effekt måste bilen vara rolig att köra mellan punkt A och B gärna då med bra musik!!
Lagom rensad innan det ska på lack.... Blir Hellack på bilen nu iaf är lika bra det!! Rutan fram måste bara ut innan så det inte finns några vråer där den är skitig eller dålig lack yta.....
Nu återstår det bara att fixa till mitt växellåds problem så bilen kan bli rullande igen!! Ingen som har en S4 eller RS4 växellåda liggandes utan ända mål. Jag skulle starkt vilja ha tag i den i så fall....... Betalar dock inte över summor.... kanske en bak diff oxå????
På måndag anländer den...... Fint ska det bli med spakställ och allt!!!
Passar även på att visa lite grejor som kommit till motorn
Bara lite små motor delar som har stor betydelse i det hela bygget för hållbarheten!!
Märkligt att jag inte tänkte på detta själv från början.... Det är bara ett modifierat orginal kamdrev som de har gjort en egen justerbar platta till....
Nu är det äntligen bara en Kardanaxel som ska fixas fram sen ska det kunna startas upp iaf.......
Eller jag glömde något.... JA typ ett kopplingskit med svänghjul och allt borde kanske skaffa fram det nu när jag vet vilken växellåda det blev till slut!!!
Kan du lugnt säga och jag håller med..... Frågan är bara vart det slutar tror att det inte slutar där jag tror det ska sluta!!
Lite inne på att modifiera mina framskärmar lite till så den blir ännu bredare!
Ja ja nu har det varit lite lugnt på min bil front passar på att uppdatera lite nu... Har äntligen fått i motor och växellåda.... Vilket jobb då jag har en så kraftigt förstärkt koppling var jag tvungen att modifiera i växellådshuset för att det skulle passa. Är inte kul att montera ut och in växellådan 4 gång bara för att det ska passa.
Nu är den på plats och allt sitter där det ska.
Kommer att lägga bilder under projekttråden på sidan då det inte går att ladda upp bilder här nu...
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!