3038
Sök

Bra billigt tyg till plastning?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
Nån erfaren som har några bra tips på bra, billiga och lätttillgängliga tyger man kan andvända till plastning? (lite större variant)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

130 Inlägg
5 augusti 2006
Fleastyg eller hur det nu stavs flees kanske.. haha men du förstår säkert vad jag menar

-=//[b-6]\\=-

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
MM skrev:
Fleastyg eller hur det nu stavs flees kanske.. haha men du förstår säkert vad jag menar

Vart får jag tag på de ?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
5 augusti 2006
Sherlia skrev:
MM skrev:

Vart får jag tag på de ?

tygaffär, sök på www.hitta.se

man lever bara en gång så lev väl!

4 554 Inlägg
5 augusti 2006
MM skrev:

jag hade nog tagit ett tunnare strech tyg.. fleese suger upp så sjukt mycke polyester

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
Alright, tack så mycket, vad kan det kosta tro?

4 554 Inlägg
5 augusti 2006
Sherlia skrev:
Alright, tack så mycket, vad kan det kosta tro?

har hört att tunnt högtalartyg är bättre de som man täcker elementen med.. mcyek sretch och tunnt

757 Inlägg
5 augusti 2006
duger inte vanlig lakansväv annars? billigare går väl inte att få tag i.

Miklen
5 augusti 2006
ja plastar nåra små läppar nu..kör me biltemas högtalarmatta åt fel håll..funkar bra..suger mycke polyester men d blir ju hårt me smile

4 554 Inlägg
5 augusti 2006
Lanjin skrev:
duger inte vanlig lakansväv annars? billigare går väl inte att få tag i.

inge strech i de väl

514 Inlägg
5 augusti 2006
Som loudness säger så funkar sånt tunnt högtalartyg perfekt, annars går det att använda gamla t-shirts oxå wink

old volkswagens never die they just get lower

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 augusti 2006
min inredning i datsun är uppbyggd med fleece, blir hårt och bra. suger ju åt sig mycket plast smile
annars funkar som någon sa t-shirt för tex diskanthållare till a-stolpar...
allt beror ju på vad du ska bygga...

fleece kan du köpa billigt på IKEA, då ska du ha fleecepläd. Är det dessutom en ful färg kan man få det billigt smile

229 Inlägg
27 februari 2007
Man brukar använda fleecetyg för det är gjort på polyester(plast) som man använder när man plastar wink
Men det är klart att det funkar lika bra med vilket tyg som helst som är stretchiget...
Vet flera som använt biltemas högtalar tyg och det funkar bra.

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

med lem
1 925 Inlägg
27 februari 2007
går bra med ett vanligt lakan också smile   men det lättaste är ett typ som är stetchigt smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 911 Inlägg
28 februari 2007
Tyget ska ju bara vara en grund att plasta på och materialet spelar mindre roll, fleece suger åt sig mer polyester vilket kan orsaka att det går åt mer polyester och att ytan blir knottrig.

Jag kör 100% på biltemas högtalartyg (inte mattan), som ska sitta i t.ex. fronter på hemmahögtalare o.s.v.
Med denna får man skarpa svängar som man kan följa utan några som helst problem, vi brukar ibland köra lite tjockare tyg om vi har nåt som ska döljas eller kanske inte något som ska vara så skarpt.

Bara vraka och välja.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
28 februari 2007
Jag kirrade fleece-filtar på bauhaus, funkar perfa! Ju mer polyester som går åt, desto hårdare blir det, så oroa dig inte över att det går åt en hel del.

med lem
1 925 Inlägg
28 februari 2007
FL3JM skrev:
Jag kirrade fleece-filtar på bauhaus, funkar perfa! Ju mer polyester som går åt, desto hårdare blir det, så oroa dig inte över att det går åt en hel del.

det är ju inte själva polyesternt som blir så hård ,,,,det är ju glasfibret !

tillex,,,du kan ju inte baara pensla på polyester om du byggt en baslåda. du måste ju ha glasfiber me för att det ska bli hårt o tjockt

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
mm.. att plasta med endast flis som matrial kan bli lite svagt big_smile

Sök