3483
Sök

Check engine lampan lyser på Saab 9-3 -99

926 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Hej! Check engine lampan lyser på min Saab 9-3 T5 -99, den blinkar inte bara lyser.
Den började lysa när jag gasade på lite efter det har den lyst hela tiden. i manualen står det att det är tänd eller bränslesystem. men vad kan ha hänt? Det sitter bsr optiflow på om det spelar någon roll, för jag tror inte att min bil har LMM.

Tack på förhand MVH

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
12 maj 2012
Du måste nästan läsa av felkoder för att kunna veta vad det är, annars är det bara att titta under huven efter t.ex nån vaccumslang som lossnat eller nått annat som syns om du har tur.

Och sen nej så har du ingen LMM på din bil.
Senast redigerat av NIzmO (12 maj 2012)

- Time Attack -

926 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
jaha okej, hoppas att det är någon slang smile annars får väl jag lämna in den på en verkstad så de kan läsa felkoden.

926 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
men den går klockrent, den misständer inte eller nåt problem, den går hur bra som helst :S

332 Inlägg
12 maj 2012
Ja, men det kan ändå vara fel på den, som sagt.. vanligt problem. googla lite på det så får du se

926 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
men om det var fel på tändkassetten så skulle den väl misstända eller bara dö. :S

killercow
12 maj 2012
Att CE lyser kan bero på en rad olika saker. läs av felkoderna först istället för att testa dej fram. du sparar både tid och pengar på de, om du nu inte skulle ha tur och hitta felet på första försöket.

Är du bra kund på din lokala saabverkstad så läser dom säkert av det gratis om inte så brukar väl en avläsning kosta några hundra om du inte kan läsa av det själv

926 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
okej jag försöker läsa felkod genom att göra det här: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80314 men det funkar inte, så jag får väl lämna in den på verkstad sad

Sök