3657
Sök

Stylingtpis som är gratis eller inte kostar så mycket

Min fina Opel Kadett GSI Cabriolet från- 1991
10 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
hej har en kadett som jag skulle vilja styla men har dessvärre inte mycket pengar så undrar ifall ni kan ge tips på styling som nästan inte kostar pengar eller som är helt gratis

4 571 Inlägg
7 februari 2007
En vinkelslip, lite polyester&glasfiber några meter plåt  samt en dremel kommer man långt på wink

892 Inlägg
7 februari 2007
Hmm, satti samma sits nu i höstas...hann inte innan jag upptäckte att bilen håller på att dö, men jag fick lite ideér.

Bla så tänkte jag kika lite på dioder i instrumentpanelen, dioder är inte såå dyrt och det blir snyggt...

Sen så är epoxilim och grillnät billigt på biltema, så det borde man ju kunna göra någe med. smile

Toning, om du gör det själv...blir säkert nice smile

Som Izual sa, polyester & glasfiver, kan man säkert ha en massa kul med. smile

Måla stenciler på bilen, gör du det bra så är jag säker på att det blir kanon. smile

Nåja, lite smått jag själv hade i åtanke...hoppas du fick nån ide. smile

Poängen är, BILTEMA är BILLIGT och BRA! ;P
Senast redigerat av Android (7 februari 2007)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

FreddeK
7 februari 2007
du kan ju göra som turkarna här i eskilstuna med sina bmw...fläska på ett huvscoop och sen finns det dekaler som är luftintag, cornersplitter osv...hehe

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 februari 2007
Freddeponken skrev:
du kan ju göra som turkarna här i eskilstuna med sina bmw...fläska på ett huvscoop och sen finns det dekaler som är luftintag, cornersplitter osv...hehe

^^

Bmw osv..

1 019 Inlägg
8 februari 2007
Freddeponken skrev:

Haha, samma sak har jag sett en med i Sandviken också ;D

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

31 Inlägg
9 februari 2007
biltema e inte bra men dom e billiga. deras reservdelar e skit!

Bättre en back i hallen än ett hack i ballen

Colaberoende
1 219 Inlägg
9 februari 2007
Börja med något litet.. Fixa lite nät eller in med dioder i bilen, Kolla efter andra fälgar (kan finnas kap ute på blocket och andra ställen). Håll den fint i ordning.
Jag skaffade fälgarna och efter det var det kört..

men fälgar är dyrt.

/Ena

9 108 Inlägg
9 februari 2007
Lägg in lite bilder så får man nog lite inspiration för vad som kan göras smile

En rejäl uppolering och vaxning brukar kännas bra i alla fall! Sedan är det ju nät i grill och front, ny ljuddämpare med utblås (simons har billiga, finns på mekonomen t.ex.) och lite diverse småpill.

Administratör
11 911 Inlägg
9 februari 2007
Lskno1 skrev:

Härligt med konstruktiv kritik och motiverade uttalanden som detta... "biltema är skit för att jag säger det" ... jisses.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Medlem 34530
908 Inlägg
9 februari 2007
Kadett_GSI_Cabbe skrev:
hej har en kadett som jag skulle vilja styla men har dessvärre inte mycket pengar så undrar ifall ni kan ge tips på styling som nästan inte kostar pengar eller som är helt gratis

* Måla bromsoken - färgen kostar nå'n hundring på biltema
* Tona rutorna (som det nämnts tidigare) finns på biltema  - ha lite diskmedel i vattnet när du sprutar det på rutan , så är det bara att lägga på filmen och "skrapa" ut filmen. Sitter som en smäck.
* Plocka bort alla emblem och polera upp efteråt

Det är bara att sätta igång smile

Lycka till!!!!
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

343 Inlägg
9 februari 2007
Freddeponken skrev:

vad är det för fel på corners nu då......? wink wink wink

Flickspanare
728 Inlägg
9 februari 2007
chrizz skrev:
Lskno1 skrev:

Härligt med konstruktiv kritik och motiverade uttalanden som detta... "biltema är skit för att jag säger det" ... jisses.

Ge dig. Biltema är inte skit. Vad grundar du det på? Låt mig gissa:

Du har köpt reservdelar där och sedan har du själv monterat dom fel. Det tror jag.. Herre,

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

jon
76 Inlägg
9 februari 2007
kan du svetsa så lägg igen onödiga hål och liknande, bredda skärmarna i plåt osv. ta en titt i mitt galleri så kanske du kommer på något dock inte så mkt bilder just nu, finns hur mkt som helst man kan göra smile lycka till
Senast redigerat av chrisC (9 februari 2007)

Chris

1 926 Inlägg
9 februari 2007
kapa fjädrarna så har du sänkt den gratis iaf smile

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
10 februari 2007
Här kommer lite tips från mig som jag tycker gör skillnad:

1. Köp sänkningssats eller kapa fjädrarna
2. Köp ett snyggt utblås
3. Bygg egen nätgrill
4. Lacka bromsoken
5. Tona rutorna
6. Ev. Ta bort lister och emblem
7. Om du inte har råd med nya fälgar så köp några hyfsade navkaplar

Det finns mycket man kan göra som inte kostar alltför mycket.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 februari 2007
Spelis skrev:
kapa fjädrarna så har du sänkt den gratis iaf smile

Ja kapimus fjädrus brukar göra rätt så mkt... Att hjulviknlarna blir fel är ju en annan sak:P

19 Inlägg
1 mars 2007
Kadett_GSI_Cabbe skrev:

Du kan ju alltid gå in på e-bay där finns mycket billigt och glasfiber spackel kostar bara 98 kronor på biltema den butiken är fan helig:) du kan ju få tag i mycket biligt på blocket... om du har tillgång till svets så sätt vinkel slipen i huven och såga upp ett skoopgör så här

Fönster sidan
l                              l  när du har sågat så så trycker du inne vid fönstert                         l                              l  svetsar sidorna, lite spackel och färg sen är den som ny igen skit 
l                              l

skit snyggt jag gjorde det på en 855 den blev riktigt bra man måste våga lite bara hoppas det går bra skicka en bild när du är klar
MVH TicTac

TicTac: Lillefot: Dolly:

Sök