När jag startade upp bilen imorse så var allt ok, men efter 200m så börajde det tjuta i bilen o den varnade för lågt oljetryck. Oljenivån var lite låg, så jag fyllde på. efter ca 100m så varnade den igen. Bilen har gått ca 39000mil men är fullservad på long life service. Nån som kan ha en susning vad som är fel? Oljetrycksgivare? oljesil? oljepump? tunn olja?
Säkert att den gått ca 40' 000 mil? Kan vara kass vevhus ventilation. Bilar som gått såpass långt brukar strula lit var stans.... Kass oljepickup, oljepump eller igen koksande rör kan också vara troligt.
Hej, nu har det ju gått en tid innan du startade tråden men. Jag fick exakt samma problem för 2timmar sen och tänkte att jag skulle googla problemet efter jag lämnat in den på WW-verkstad för att mäta oljetrycket.
Skulle du vilja skvallra vad det var för fel på bilen din? Och mycket gärna vad det kostade så man har något och jämföra med.
Det är troligtvis en oljepumpsmodul. Sitter innanför tråget som en stor klump som man får byta. Fick göra det på min passat 2007 2,0tdi nyss. körde du 3km så har nog din turbo tagit ganska mycket stryk av att gå utan olja. Delen kostar 12 000kr på vw. med jobb så kostade ca 14 000. de e inget du gör själv om du inte är van vid att meka med motorer. hoppas min turbo klarar sig . lycka till med era passater. mvh Chrille