3167
Sök

Xenon konvertering Volvo s70 -99

14 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Jag Har tänkt skaffa stylinglyktor från Scstyling till min s70.
Sedan hade jag tänkt xenon konvertera halv och helljus.
Är det någon som har gjort det och har lite bilder och tips?
Eller någon annan erfarenhet av det?
MVH

Forummoderator
26 339 Inlägg
19 maj 2012
Vill bara flika in att kolla att du vet att det är olagligt att konvertera halvljuset?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

14 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Jasså?

Avstängd
10 388 Inlägg
19 maj 2012
Racer_666 skrev:
Jasså?

För att "konvertera lagligt" på halvljuset så ska du ha; e-godkända konverteringskit (lampa o hela den biten), strålkastare som är godkänd för xenon och framför allt e-godkänd nivåreglering..

Så visst, det GÅR att göra lagligt...men det blir allt utom billigt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Forummoderator
26 339 Inlägg
19 maj 2012
it_mutt skrev:
Racer_666 skrev:
Jasså?

För att "konvertera lagligt" på halvljuset så ska du ha; e-godkända konverteringskit (lampa o hela den biten), strålkastare som är godkänd för xenon och framför allt e-godkänd nivåreglering..

Jajo..

766 Inlägg
19 maj 2012
it_mutt skrev:
Racer_666 skrev:
Jasså?

känsliga alla ska vara. ja kasta i en xenonsats i min bruksbil snuten har aldrig tagit mig och så jobbigt är de ju inte att byta 2 lampor innan besiktning

Forummoderator
26 339 Inlägg
19 maj 2012
cpu1337 skrev:
it_mutt skrev:
Racer_666 skrev:
Jasså?

känsliga alla ska vara. ja kasta i en xenonsats i min bruksbil snuten har aldrig tagit mig och så jobbigt är de ju inte att byta 2 lampor innan besiktning

Är ju som inte olagligt helt utan anledningar, eller hur?
Låter det hellre vara sagt, så inte TS bara slänger dit sina lampor och sen blir stannad, utan att veta att det är olagligt.

Avstängd
10 388 Inlägg
19 maj 2012
Det som gör MIG "känslig" över det är att folk totalt skiter i alla de möter. Trycker i ex.vis 55w xenon i reflektorstrålkastare, eller för den del, projektorstrålkastare som pekar åt helv..

Sen har det väl aldrig sagts något om att det är jobbigt att göra "rätt" inför besiktningen.

766 Inlägg
19 maj 2012
it_mutt skrev:
Det som gör MIG "känslig" över det är att folk totalt skiter i alla de möter. Trycker i ex.vis 55w xenon i reflektorstrålkastare, eller för den del, projektorstrålkastare som pekar åt helv..

Sen har det väl aldrig sagts något om att det är jobbigt att göra "rätt" inför besiktningen.

55watt i halvljuset är ju lite onödigt kanske där ska de va 35.. de va inte många bilar som blinkade på mig när ja hade de i så de kan ju inte vara så störande

Avstängd
10 388 Inlägg
19 maj 2012
cpu1337 skrev:
it_mutt skrev:

55watt i halvljuset är ju lite onödigt kanske där ska de va 35.. de va inte många bilar som blinkade på mig när ja hade de i så de kan ju inte vara så störande

Jag blinkar inte på alla jag möter heller (där något av ovanstående passar in givetvis), för att jag vet, att de ändå, i säkerligen 8/10 fall, inte kommer förstå varför jag blinkar (inget illa menat mot dig givetvis)

Sök