2677
Sök

Tändmodul Opel Vectra 2.0

15 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Kusinen har lite problem med sin Opel Vectra 2.0 -92.
Under färd på motorvägen började bilen rycka så där som de blir när man är på väg att få motorstopp och sedan dog bilen. Efter lite "mekande" kom vi fram till att det är tändnigen som krånglar. Tändstiften var hur fina som helst så det var inte dem som var slut.
Vi har inte så mycket kunskap i ämnet bilar men vi har en teori om att tändmodulen krånglar. Problemet är bara att vi inte vet vart den sitter på bilen och google gav inga vettiga resultat.

Vart sitter tändmodulen på en Opel Vectra 2.0 -92?
Kan det vara något annat som krånglar?

Som sagt, vi är inga fullblodsmekaniker så all hjälp uppskattas smile

1 Inlägg
20 maj 2012
ingen expert heller , men hade en 89 vectra 2.0 i som jag hade liknande symptom på, börja rycka och dog ibland ,då gärna i backar, på plan mark gick den bra ...märkesverkstan bytte databox , tändstift mm men felet kvarstod..... sen lämna jag in den för bromskive byte på en liten verkstad .... servicekillen ringde o undra om bilen dog ofta när jag körde i backar.... jomen .... han hittade hål i en slang som drogs ut när man körde i backar
ca 25cm lång "dragspels-slang" väl synlig .... tejpa igen den - inga problem efter det..... kostar iallafall inget o kolla upp det.....

Sök