3056
Sök

Minskad bränsleförbrukning audi 100 c4 2,3e

317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#1
Tjenare undrar om något vet om man kan få ner bränsleförbrukningen på en audi 100 2,3a?
Vet att mycket sådant inte är möjligt då motorn är gjord för att dra lite mer soppa men är det någon som har något tips får ni gärna höra av er smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

2 398 Inlägg
20 maj 2012
#2
Får man fråga vad den drar vid normal blandad körning? En c4 2,3e ska dra närmare litern vid blandad körning så går den under litern får du vara nöjd


466 Inlägg
317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#4
Den drar (enligt boken) 0,98 blandad å när jag kör så verkar detta stämma skapligt bra medan farsan säger att han kör på 0,7 vilket jag känner är rätt omöjligt med hans körsätt roll

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#5
skanepiraten skrev:
Service?

Ska lämna in den på 9000 mils service snart smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

Ubåtsingenjör
7 307 Inlägg
20 maj 2012
#6
DanielAsplund skrev:
Den drar (enligt boken) 0,98 blandad å när jag kör så verkar detta stämma skapligt bra medan farsan säger att han kör på 0,7 vilket jag känner är rätt omöjligt med hans körsätt roll

ja du 0,7 låter helt otroligt om han inte är världsmästare på eco driving och byter motor under tiden han kör


317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#7
ja du 0,7 låter helt otroligt om han inte är världsmästare på eco driving och byter motor under tiden han kör

Ja men precis men han vill tro på så mke å så tongue

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

9 115 Inlägg
20 maj 2012
#8
Finns en Audi Coupé med samma motor, där han stoppat dit Nira eftermarknadssprut. På så sätt har han fått ner förbrukningen rejält + att han ökade effekten rätt skapligt med. (Enligt ägaren.)


317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#9
Putteliten skrev:
Finns en Audi Coupé med samma motor, där han stoppat dit Nira eftermarknadssprut. På så sätt har han fått ner förbrukningen rejält + att han ökade effekten rätt skapligt med. (Enligt ägaren.)

okey vet du var man får tag på ett sådant insprut å vad de kan kosta? smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

9 115 Inlägg
20 maj 2012
#10
DanielAsplund skrev:
Putteliten skrev:
Finns en Audi Coupé med samma motor, där han stoppat dit Nira eftermarknadssprut. På så sätt har han fått ner förbrukningen rejält + att han ökade effekten rätt skapligt med. (Enligt ägaren.)

okey vet du var man får tag på ett sådant insprut å vad de kan kosta? smile

Som jag fattat den som, så 10-15 000 beroende på hur mycket du ska ha till. Här är en lista på återförsäljare i alla fall.
http://www.niramotorsport.com/index.php … p;lang=swe


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 maj 2012
#11
Nira och alla grejjer till + alla modifikationer man måste göra kostar ju typ dubbelt vad bilen är värd tongue

Det enda man kan göra är att köra ekonomiskt och hålla motorn i allmänt bra skick.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#12
haha shit yikes, Kosta på bil 10k för att den ska gå billigare yikes, Då kör ja nog med mer bränsleförbrukning tills ja har råd med ny bil wink

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

102 Inlägg
20 maj 2012
#13
Ecodrivning antar jag... :o


317 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#14
conlerc skrev:
Ecodrivning antar jag... :o

Aa dä får nog bli att försöka utnytja de wink

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

2 398 Inlägg
20 maj 2012
#15
DanielAsplund skrev:
conlerc skrev:
Ecodrivning antar jag... :o

Aa dä får nog bli att försöka utnytja de wink

Hur kör din far då? tongue  Du nämnde i tidigare inlägg att bilen drar 0,7 med hans körning och den är annorlunda jämt imot din.  Du kanske "segdrar" den för mycket och borde gasa upp den i hastighet lite snabbare.
Tex drar min a4 1,8t med 200hk under litern när jag kör hemma (max 4mil rakt av) men då är jag ganska tung på gasen också. Den drog mer när farsan hade bilen och han brukar köra segt upp i fart osv


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 maj 2012
#16
Nybergrobin skrev:
DanielAsplund skrev:
conlerc skrev:
Ecodrivning antar jag... :o

Aa dä får nog bli att försöka utnytja de wink

Hur kör din far då? tongue  Du nämnde i tidigare inlägg att bilen drar 0,7 med hans körning och den är annorlunda jämt imot din.

Du tror inte det bara är så att han igentligen INTE gör 0,7?
När var senast man hörde om en bil som drog MINDRE än vad som angavs i broschyren? tongue
Senast redigerat av LeafBox (20 maj 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Ubåtsingenjör
7 307 Inlägg
20 maj 2012
#17
LeafBox skrev:
Nybergrobin skrev:
DanielAsplund skrev:

Aa dä får nog bli att försöka utnytja de wink

Hur kör din far då? tongue  Du nämnde i tidigare inlägg att bilen drar 0,7 med hans körning och den är annorlunda jämt imot din.

Du tror inte det bara är så att han igentligen INTE gör 0,7?
När var senast man hörde om en bil som drog MINDRE än vad som angavs i broschyren? tongue

nya passat dieselen går att köra snålare än vad det står i broshyren wink bevisat utav en gubbe i staterna 0,27 eller något i den stilen klarade han


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 maj 2012
#18
CHEEVA skrev:
LeafBox skrev:
Nybergrobin skrev:

Hur kör din far då? tongue  Du nämnde i tidigare inlägg att bilen drar 0,7 med hans körning och den är annorlunda jämt imot din.

Du tror inte det bara är så att han igentligen INTE gör 0,7?
När var senast man hörde om en bil som drog MINDRE än vad som angavs i broschyren? tongue

nya passat dieselen går att köra snålare än vad det står i broshyren wink bevisat utav en gubbe i staterna 0,27 eller något i den stilen klarade han

0,27?
Ut för ett kulle med motorn avstängd möjligen...roll

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Ubåtsingenjör
7 307 Inlägg
20 maj 2012
#19
LeafBox skrev:
CHEEVA skrev:
LeafBox skrev:
Du tror inte det bara är så att han igentligen INTE gör 0,7?
När var senast man hörde om en bil som drog MINDRE än vad som angavs i broschyren? tongue

nya passat dieselen går att köra snålare än vad det står i broshyren wink bevisat utav en gubbe i staterna 0,27 eller något i den stilen klarade han

0,27?
Ut för ett kulle med motorn avstängd möjligen...roll

ska se om jag hittar artiklen smile va på genom resa genom usa han hade lyckats med detta

Edit : 0,31 var det visst smile http://www.bytbil.com/nyheter/mv9eakyg/
Senast redigerat av CHEEVA (20 maj 2012)


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 maj 2012
#20
CHEEVA skrev:
LeafBox skrev:
CHEEVA skrev:

nya passat dieselen går att köra snålare än vad det står i broshyren wink bevisat utav en gubbe i staterna 0,27 eller något i den stilen klarade han

0,27?
Ut för ett kulle med motorn avstängd möjligen...roll

ska se om jag hittar artiklen smile va på genom resa genom usa han hade lyckats med detta

Edit : 0,31 var det visst smile http://www.bytbil.com/nyheter/mv9eakyg/

Men shit, det var ju en bluemotion.
Jag trodde det var en vanlig passat, han hade ju bara tjänat ca 1dl/mil.

Och en 20 år gammal K-jet motor förtjänar nog inte riktigt Bluemotion-stämpeln om man säger så.
Jag tror dom snarare ljög rakt ur fabriken, eller avrundade neråt iaf.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök