3386
Sök

M20B25 Turbo misständer

35 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Tjenare, har byggt ihop en m20b25 turbo och nu är han igång, går kanonbra och bra respons på gasen, men när jag lägger i växel och ska köra så misständer han somfan och går som en näve ris.. tips på vad det kan vara uppskattas! mvh Ljungbladh

Lånar hellre ut kärringen än mina verktyg

Bonntrimmare
620 Inlägg
21 maj 2012
Kör du orginalsprut då behöver du ju inte räkna med att den går något vidare

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

35 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Nja, tycker han borde gå hyffsat med tanke på att många andra fått bilarna att gå bra, är ju mer eller mindre "snik turbo".. Så eftermarknads sprut räcker inte slantarna till för tillfället, men vet du om det kan ha med att det kanske inte är tätt i tryckrör kanske nån vacuum som är felkoppladd eller nått simpelt att tästa? Känns inte som det är tändkablarna/stiften..

Lånar hellre ut kärringen än mina verktyg

66 Inlägg
21 maj 2012
ljungbladh skrev:
Tjenare, har byggt ihop en m20b25 turbo och nu är han igång, går kanonbra och bra respons på gasen, men när jag lägger i växel och ska köra så misständer han somfan och går som en näve ris.. tips på vad det kan vara uppskattas! mvh Ljungbladh

Du kan ju börja med att kolla tändningen/ gnistan/ blandningen. Släng i en växel och kör en stund stäng sedan av motorn direkt utan att den ska stå på tomgång. Skruva ur alla stiften kolla hur dom ser ut ta gärna kort på dom Blir enklare för bland annat mig att hjälpa dig och se vad som är fel,  smile När du har gjort det så kan jag komma med ett bättre svar. Lycka till och hoppas få se en bild på ALLA stiften smile

66 Inlägg
21 maj 2012
ljungbladh skrev:

Du kan ju börja med att kolla tändningen/ gnistan/ blandningen. Släng i en växel och kör en stund stäng sedan av motorn direkt utan att den ska stå på tomgång. Skruva ur alla stiften kolla hur dom ser ut ta gärna kort på dom Blir enklare för bland annat mig att hjälpa dig och se vad som är fel,  smile När du har gjort det så kan jag komma med ett bättre svar. Lycka till och hoppas få se en bild på ALLA stiften smile

Sök