Jag är inte världbäst på att skruva men jag tycker att min skyline inte har kostat mig så mycket, dock så satsar jag inte på att vara värst utan har lagt mig på en nivå som jag känner att jag klarar av både tekniskt och i kostnad, tror inte att jag har lagt ner mer än 10 - 15k på min.
Tror att det rent allmänt blir mycket skruva om man ska plocka ut mycket effekt.
Nu har jag inte kört eller åkt i en Evo men skyline är förbannat rolig bil.
Vad har du tänkt dig för skyline en R33 GTS-T eller GTR?
Om du ska kolla på en R33 GTS-T så tycker jag att du ska kolla på en (förrutom allmänna skicket) som är rätt så orginal i motorn, men kanske har coilovers, större avgas, frontmatad ic, evtuellt ett Apexi power Fc sprut och uppställt laddtryck och lite annat godis runt om.
Vid provkörning så ska man våga "ladda på lite" iaf dra upp bilen på någon växel runt 5000 - 6000 rpm för att se om det är misständning pga dåliga spolar, vanligt att det blir överslag i spolarna då gummit blir gammalt (splitfirespolar går lös på runt 4 - 5k om man köper nytt).
Trött och bitter?? javisst!