2462
Sök

Fråga: En sponsors viktigaste egenskap/uppgift?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Vad anser ni vara det viktigaste när det gäller en sponsor?

Jag tror att detta kan bli en intressant tråd. smile

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

44 Inlägg
27 maj 2012
Att man alltid kan ha någon att fråga om råd och hjälp framför allt.

3 466 Inlägg
27 maj 2012
En sponsring ska ju vara till fördel av båda sidor, man får bra priser mot att man visar upp sponsorns produkter. Sen ska man ju dessutom ha någon att bolla idéer med och dessutom så kan sponsorn få lite feedback på produkterna han säljer.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
27 maj 2012
holsta skrev:

Detta bör en försäljare ge alla sina kunder och inte enbart de som är sponsrade, då e de ngt som är fel.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
27 maj 2012
M_icke_ skrev:
holsta skrev:

Detta bör en försäljare ge alla sina kunder och inte enbart de som är sponsrade, då e de ngt som är fel.

Precis, svara på frågor ska man väl kunna göra oavsett, sen brukar iaf jag hjälpa så många man kan som frågar om hjälp oavsett om det gäller produkter som min sponsor säljer eller inte.

Den viktigaste delen jag tycker en sponsor kan göra är att ställa upp om det skiter sig med produkterna man har i bilen, tex högtalare/basar går sönder eller slutsteg som tvärdör utan nån solklar anledning, inte bara säga att det var ens eget fel och låtsas som det regnar.

Det har hänt mig förr, det tog väl en dag av eftertänksamhet sen flög de grejerna ur bilen och ny sponsor hittades utan problem.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

3 466 Inlägg
27 maj 2012
Frippe_L skrev:
M_icke_ skrev:
holsta skrev:

Precis, svara på frågor ska man väl kunna göra oavsett, sen brukar iaf jag hjälpa så många man kan som frågar om hjälp oavsett om det gäller produkter som min sponsor säljer eller inte.

Den viktigaste delen jag tycker en sponsor kan göra är att ställa upp om det skiter sig med produkterna man har i bilen, tex högtalare/basar går sönder eller slutsteg som tvärdör utan nån solklar anledning, inte bara säga att det var ens eget fel och låtsas som det regnar.

Det har hänt mig förr, det tog väl en dag av eftertänksamhet sen flög de grejerna ur bilen och ny sponsor hittades utan problem.

Oftast så känner ju ens sponsor en ganska bra och har koll på vad man har för anläggning osv vilket underlättar att fastställa om det är handhavandefel eller ej. Sen är man, vad jag vet, inte lika benägen att lura sin sponsor då man själv är den som förlorar på det i slutändan. tongue

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 maj 2012
ExtraKim skrev:
Vad anser ni vara det viktigaste när det gäller en sponsor?

Jag tror att detta kan bli en intressant tråd. smile

Att man har en BRA kontakt...tycker inte att jag behöver utveckla det mer...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

452 Inlägg
28 maj 2012
och för att vända på frågan vad skall VI sponsorer kräva utav ER?

I dagens samhälle tycks alla tro att vi butiker är miljonärer och det räcker med en röd
Volvo 740 med rost i vänster tröskel för att få 110% sponsring och 24/7 support.

Vi är helt vanliga dödliga som måste jobba och slita för vårt bröd som alla Er andra, tänk på det.

Mvh Mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

2 077 Inlägg
28 maj 2012
Att man har en öppen diskussion och inte glömmer bort dem smile
Att man vet vad den kräver av dig och DU av dem som sponsor.

Men samtidigt skulle jag vilja säga stöd och support, det är ju bra om man blir vän med dem.
Man ska vårda en relation oavsett!

Man ska få bra service, kanske lite mer än den vanliga kunden.
Dem hade ju inte valt och sponsra DIG om du varit eller gjort som alla andra ^^

Underlättar ju lite om man kan synas smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

742 Inlägg
29 maj 2012
Viktigast kanske blir svårt, detta är ju en 2-vägs deal! Men vad man kan få och kräva kanske borde vara något av detta

sponsrad få av/ska göra för sponsor: Bra service 24/7, be om råd, inte bli ifrågasatt. Få bra priser, inte bara ÅF priser, utan riktigt bra rabatt. Få dekaler, få broschyrer, få reklam matreal, få % på det han kan sälja (han blir ju en säljare). Ge feedback på produkterna. Visa gott beteende, gäller överallt när man blir en fasad till företaget/märket.

Sponsor vill ha av/ska göra för sponsrad: Valuta för sina pengar, ger man 10 000;- i rabatt så vill man få reklam för dom pengarna. Att den sponsrade talar väl om sin sponsor/produkterna och visar ett gott beteende! Visa upp sig både på utställningar och på forum i form av byggtrådar, signaturer, mm. Visa intresse av produkterna/företaget. Inte ifrågasätta den sponsrade om något går fel! Ställa upp oavsett vad som hänt. Vill ha feedback på produkterna.

Något sånt! smile

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

45 Inlägg
30 maj 2012
Sponsorstöd finns i alla olika varianter och det viktigaste är att tillsammans göra ett kontrakt som följs. Viktigt är också att om man bara har en sponsor (huvudsponsor) och undersponsortiden vill ta in ytterligare sponsorer bör detta stå i kantraktet om man önskar utvidga osv. Sponsorerna har också intresse i vad de sponstrar och vill de ju ha ut något de lägger tid, kunskap och pengar på.

Som sponsortagare kan man först ha önskemål om exempelis transportkostn, mat, logi osv men också driftkostn, under evenemang osv. I annat fall även i form av delar/material, kunskap eller annat.

Jag har själv erfarenhet av sponsorer som Pioneer, Tetragon, AD, Mekonomen, Lackerare och andra mindre handlare på orten.

Jag har även lämnat spons, men det är en annan historia : )

Sök