3219
Sök

Bilen gungar, dags byta dämpare - kan jag ha vanliga eller måste jag ha gasdämpare? Passat 94

72 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Jag har en VW Passat 94 som börjat gunga rejält, antar att det är dämparna fram som ska bytas . original är gastrycksdämpare men jag undrar om jag kan sätta dit vanliga stötdämpare istället? Bilen är reggad som lätt lastbil och jag kör sällan fler än en person i bilen, har nästan aldrig någon last i etc.

242 Inlägg
31 maj 2012
finns det som alternativ att köpa till den bilen så är det bara att montera smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
31 maj 2012
http://viewitem.eim.ebay.se/-Stodmpfer- … 29823/item 

810kr för alla 4gas hemma vid dörren..kan inte bli bättre..

finns mängder med billiga grejer..du köper det inte billigare på biltema tex

men satsa även på 4st fjädrar samtidigt..

varför inte ett chassikit så blir nog bilen betydligt trevligare att köra behöver inte sänka extremt men en 40mm sats gör bilen betydligt styvare och roligare att köra utan att den blir tokhård

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 maj 2012
Annons raderad.

9§ Annonsering
Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules
Senast redigerat av te_wik (31 maj 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

72 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
tack för svaren, mycket bra tips!

men räcker det inte att byta fram oftast?

dawwe, du har pm

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 maj 2012
Skogsflane: Ok. Tänk på att det är olika fjädrar bak beroende på om det är en sedan eller en kombi har jag för mig. Vad som skiljer vet jag dock inte, mina är från en kombi.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

72 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
någon som vet vilka andra stötdämpare / fjäderben som skulle passa på en VW passat?

golf kanske?

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 maj 2012
Jag tycker samtidigt att du ska undersöka om det finns kraftigare krängningshämmare. Det finns nog ingen enskild sak som skiljer så mycket på hur en bil uppträder på vägen som ett par rediga krängare i polybussningar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök