2360
Sök

Efterlysning - 70 tals bil för TV inspelning, SVT

2 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Hejsan!

Jag heter Jesper Karlsson och jobbar på ett TV-produktionsbolag i Stockholm som heter Thelma & Louise. Vi håller för tillfället på att spela in ett Historia/Mat-program som kommer att sändas i SVT i höst. Programidén är, kort sammanfattat, att i varje avsnitt låta våra programledare röra sig i en särskild tidsepok, äta epokens mat, pröva epokens fritidssysselsättningar osv. Programmet är på vissa sätt att likna med Landet Brunsås, som har gått på SVT, fast med ett historiskt perspektiv. Vi har samma programledare som Landet Brunsås (Erik Haag och Lotta Lundgren), men programmet kommer även ibland att gästas av bl.a. Björn Gustavsson och Fredrik Lindström.

Till saken; Vi håller för tillfället på att förbereda inspelningen av vårt 70-tals program. En utav idéerna inför detta avsnitt är att i någon scen låta någon av våra programledare köra en bil av typiskt 70-tals utseende. Eftersom bilar och dess utseende är en så pass stor del utav en särskild tidsanda, så skulle vi tycka att det var kul. Alltså, så letar vi för tillfället efter en typisk 70-tals bil, som skulle kunna lånas ut till oss, under 2-3 timmar någon dag under vecka 24 (11-15 juni) i Stockholm.

Vi har inte några direkta krav, delvis eftersom vi i nuläget är osäkra på hur mycket pengar vi kan erbjuda (vi täcker absolut bensin osv). Helst skulle vi vilja ha en Saab av tidstypisk modell (gärna rundad). En bubbla, Volvo Duett och Volvo Amazon skulle definitivt fungera också. Vi har en tanke att kanske låta våra programledare röka i bilen (eftersom ALLA gjorde det på 70-talet) och jag tänkte att det kunde vara värt att nämna, då sådant (förståeligt) är känsligt ibland.

Att posta här är ju självklart en vild chansning, men jag tänkte att det skulle vara värt ett försök. Om du har en sådan bil och tycker det låter som en rolig idé, eller känner någon annan som skulle kunna vara intresserad, hör JÄTTEGÄRNA av er!

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Jesper

jesper.karlsson@thelmalouise.se
0703-579587

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
30 maj 2012
om de ska röka i bilen så får ni nog leta länge efter någon som tillåter det i en fin bil!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

2 982 Inlägg
30 maj 2012
det är som att vända till ett mc forum och leta efter en mc och säga att ni fan vill pissa på den "bara för att"  det var vanligt en gång i tiden. skön snubbe good luck chuck

fotointresserad
2 307 Inlägg
30 maj 2012
Finns ju E-cigaretter som alternativ till vanliga cigaretter som även de utger rök men som bara består av vattenånga och smakessenser och väl därför inte borde lukta och riskera att fästa sig i något. Blir nog lättare för er att hitta en bil på det viset.
Senast redigerat av Norde (30 maj 2012)

2 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
OM att röka i bilen överhuvudtaget skulle vara aktuellt så gäller självklart E-cigaretter. Rök-delen är bara en eventuell detalj (som helt bygger på att det skulle vara ok kför bilägaren, annars struntar vi så klart i det), och ABSOLUT inte tänkt att uppröra någon. Tack för responsen!

Korta ben å långa armar
55 Inlägg
1 juni 2012
Fredrik Lindström kan ju röka chokladcigaretter... Det blir både tidstypiskt och "miljövänligt".
Annars kan man ju återanvända nåt material med Tim Hibbins.

http://www.nasstrom.nu/hibbins/

Far min var fattig, men han hade filar som gick lätt...

64 Inlägg
6 juni 2012
kan denna vara av intresse?

http://i50.tinypic.com/28b5k3l.jpg

sitter dock ingen dekal i framrutan längre, och huven är öppen på bilden.

Sök