du har för lite vatten ! ta mycket vatten på rutan o sen tryck dit filmen o ta en massa vatten på filmen me,,,sen skrapar du luftbubblorna hur enkelt som helst tycker jag
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Vad är det som inte fungerar? Bubblorna eller fäster det inte?
En rak sidoruta ska inte vara problem. Lite svårt om dom sitter på bilen. Lättaste är om du gör allt inomhus. ta en växtspruta och fyll med vatten + lite såpa. Torka rent rutorna 2-3 ggr med fönsterputs + spruta med såpvattnet och torka av några gånger.
Lägg sedan en hinna på rutan med såpvatten (en tunn dimma) och lägg även en tunn dimma på solfilmen i samma skede då du lossar säkerhetsfilmen på den så den inte kan klistra ihop + håller sig rak och ovikt.
Böj filmen och lägg ner den på mitten av rutan först och sedan ut mot kanterna och gå antingen med någon form av svamp eller fönsterskrapa.
Låt den sedan ligga i ca 1 dag i rumstemperatur.
/Ena
Jag körde med fönsterskrapa lite för mycket och fick små tunna repor i filmen. Skulle tagit mer såpvatten på filmen när jag torkade av.
tack för tipsen det gick bätre när jag skar ut filmen rakt jag skar efter rutan me den kniven som följde me och sen me sax så det blev rakt passa in perfect fast bakrutan kommer bli mycket jobb
eeh, min bakruta blev inte bra när jag tonade den! alldeles bubblig å sånt jobbigt någon som har nåt tips på hur jag ska göra? använder mig av biltemas billiga film.. den utan lim..