2788
Sök

Tonade bilrutor TIPS!

14 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Hej
Jag planerarar att tona framsido ruterrna skälv och undrar om nån har tipps.
Jag har provat med vatten men det gick inte så bra.

Har nån nått bra tips va man kan göra det med?
Mvh audi freeeeek
Senast redigerat av cartier00 (3 mars 2007)

Saab raggare : )
887 Inlägg
3 mars 2007
vatten och diskmedel : >

Turbo.. Because Im worth it :)

14 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
samma shit ble det .
Senast redigerat av cartier00 (4 mars 2007)

med lem
1 925 Inlägg
4 mars 2007
du har för lite vatten ! ta mycket vatten på rutan o sen tryck dit filmen o ta en massa vatten på filmen me,,,sen skrapar du luftbubblorna smile hur enkelt som helst tycker jag smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 mars 2007
Vad är det som inte fungerar? Bubblorna eller fäster det inte?

En rak sidoruta ska inte vara problem. Lite svårt om dom sitter på bilen. Lättaste är om du gör allt inomhus.
ta en växtspruta och fyll med vatten + lite såpa.
Torka rent rutorna 2-3 ggr med fönsterputs + spruta med såpvattnet och torka av några gånger.

Lägg sedan en hinna på rutan med såpvatten (en tunn dimma) och lägg även en tunn dimma på solfilmen i samma skede då du lossar säkerhetsfilmen på den så den inte kan klistra ihop + håller sig rak och ovikt.

Böj filmen och lägg ner den på mitten av rutan först och sedan ut mot kanterna och gå antingen med någon form av svamp eller fönsterskrapa.

Låt den sedan ligga i ca 1 dag i rumstemperatur.

/Ena

Jag körde med fönsterskrapa lite för mycket och fick små tunna repor i filmen. Skulle tagit mer såpvatten på filmen när jag torkade av.

14 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
tack för tipsen det gick bätre när jag skar ut filmen rakt jag skar efter rutan me den kniven som följde me och sen me sax så det blev rakt passa in perfect fast bakrutan kommer bli mycket jobb

big_smile  tack alla!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 mars 2007
lånar tråden lite om d e ok!?

eeh, min bakruta blev inte bra när jag tonade den! alldeles bubblig å sånt jobbigt sad någon som har nåt tips på hur jag ska göra? använder mig av biltemas billiga film.. den utan lim..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök