3350
Sök

Helljus volvo 945

16 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Hej, tänkte höra om någon kunde hjälpa mig med mitt helljus. när jag drar inte "ljus spaken" så klickar det och det blir helljus men när jag släpper den så blir det halvljus igen, vad är felet? tack på förhand mvh en mörkrädd liten pöjk:)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 juni 2012
Det brukar vara spaken, ibland kan det också vara olika matningar & säkringar till ljustutan och det vanliga helljuset. Helljuset går ju också genom vredet fram till spaken vilket gör vredet till möjlig källa.
På 240 brukade ljusvreden säga upp sig...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

16 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Okej, men vad är vredet ? smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 juni 2012
Vredet är det du använder för att växla mellan halvljusautomatik, parkering & fullt påslaget.

RED LIGHT´S
554 Inlägg
11 juni 2012
om bilen har stått ett tag kan det vara så att det kan vara för lite spänning i batteriet så reläet inte drar smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 juni 2012
Om det ens finns nåt relä på 940? Jag har dålig koll på Volvo nyare än 240 men kasst relä är väl mycket möjligt, reläer är ju inte eviga.

Volvonörd
1 187 Inlägg
11 juni 2012
Oftast är det spärren i spaken som är boven, då får man byta spaken, det kan även vara så att du har halvljusvredet på vänster sida om ratten vridet längst vänster o då fastnar inte helljuset på utan det vredet ska vara vridet längst till höger för att att det ska vara på.

Lycka till!

// Lego

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

16 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Okej, tack för alla svar smile

Sök