har satt dit en större soppa pump, och fick med en btr. flyttade först luftemp givaren till tryckröret men då gick bilen för fett, och kolade igen stiften så nu är det som orginal igen. nu går bilen fint när den är kalll men sen när den blir varm börjar den hacka när man gasar på. får den för lite soppa eller vad är det med skiten nu? något bra tips?
Kolla om du kan montera nån lambamätare, så ser du direkt om den går snålt eller fett. Farsan satte en på sin v8 som är i en skala på typ 15 lampor från grön till röd. Som en varvräknare ungefär
Bredbandslambda köper du på alla "tuning"-butiker och kostar runt 2 tusenlappar. Kör man med stor turbo / kompressor etc etc så är dom 2 tusenlapparna guld värda!!!
Kan ju vara tändsystemet som inte orkar med att tända längre när både luftmassa och bränsle har ökats på. Men att se över lambda i de områden den misständer är ju ett första steg.
Har satt i en proscharger p600b, Bosch soppa pump, intercooler bränsletrycksregulator 1.1 Tänkter skaffa en progressiv så jag kan ställa grund trycket Snacka med dom på vette, dom sa att dom inte kunde mappa tpi:/ Skulle bara vilja få den att gå hyfsat nu i sommar
Det räcker inte med att bara bara byta bränsletrycksregulatorn. Ställer du upp trycket kommer du sura ner motorn på tomgång och lågfart. Dessutom kommer det endå inte räcka till någon vettig effekt
Nya spridare, någon som kan mappa ditt system eller köp ett eftermarknadssprut och låt en duktig mappare fixa annars kommer du snart skrota din motor
14.7 bör det inte vara vid fullgas nej, snarare kring 12.5 men vad som är bra för din motor kan jag tyvärr inte svara på.
Med lambdavärde på 12.5 så går inte ens bilen...
Börja med att tala om vad det är för bil du bygger på, vilket motoralternativ etc. Det är ju trots allt den avancerade forumdelen...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
är 350 tpi l98 köpte ett proscharger kitt uppgradera med en större intercooller och satte dit en större bränsle pump. ska vara ett bult on kitt så ska fungera med dom grejer som är gjort. men bilen går bra en stund när den är kall sen tappar den orken och går knappt att varva upp, hackar när jag gasar. köpte en begangnad bredbands lambda men den går inte att läsa av hoppar upp och ner hur gör man när man ska ställa in den? , kan det vara luftmasemätaren som är skrot? vet ni någon i västragötalands trakten man hade kunnat lämnat bilen till? jo ursäkta skulle inte lagt in det på avanserat forum