3883
Sök

Kan detta bli svindyrt ?!

7 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Hej!

Jag ska gå rakt på sak. Min förar ruta började krångla lite igår kväll, den var väldigt seg att få ner och till slut hördes ett pang och rutan stod snett / lös . När vi nu öppnat upp inne panelen till förar dörren så ser vi att hela metall kitet har böjts sönder, båda armarna till rutan har böjts och vi antar att hela kugg anordningen har givit sig det med.

Så vi tänker ta detta problem till en verkstad. Hur dyrt tror ni det kan vara sammanlagt?

Själv har jag faktiskt inte en aning vad saker som detta hamnar på!

Volvo S80.

Trucker
1 415 Inlägg
17 juni 2012
Köp elhiss på skroten, skruva loss det gamla och i med det nya, klart typ smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
17 juni 2012
Kan nog bli lite lagom dyrt. mekanismen kostar ca 1000 kr begagnat så det dubbla på volvo. sen kanske rutan behöver bytas om det inte går att byta ramen i botten om den är trasig. sen blir det nog ca 1000 för arbetet. Bara åk dit o be om offert sen kolla på alternativen om du vill byta själv eller lämna bort.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
17 juni 2012
Vill du lösa problemet hyffsat enkelt så är det faktiskt att leta upp en likadan dörr (samma kulör) på skroten och byta hela dörren och koppla in kablaget.. kan ju dock vara lite jobbigt att hitta med samma inredning osv men du kan ju glo en runda på returbilen.se iaf..

~Andy~

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
17 juni 2012
Andyy90 skrev:
Vill du lösa problemet hyffsat enkelt så är det faktiskt att leta upp en likadan dörr (samma kulör) på skroten och byta hela dörren och koppla in kablaget.. kan ju dock vara lite jobbigt att hitta med samma inredning osv men du kan ju glo en runda på returbilen.se iaf..

Går ju med. O inredningen sitter bara med torx o plastnitar smile

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

1 163 Inlägg
17 juni 2012
jok3 skrev:
Andyy90 skrev:

Går ju med. O inredningen sitter bara med torx o plastnitar smile

jo iof tongue tror nästan det är det som går snabbast & är billigast smile

~Andy~

7 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
För mig verkar det lite krångligt att leta upp och åka ditt och hämta det sedan koppla in något begagnat, jag skulle gilla mer om dom nu kopplade in ny mekanik i dörren, vill egentligen bara veta hur mycket det kan gå på?

Mvh Patrik

135 Inlägg
17 juni 2012
köp nya glidskor om dem e sönder. Smörj dem med fett när du sätter på dem http://www.reservdelar.nu/bildel/glidsk … rhiss,7739
Böj tillbaka armarna och köp de delar som gick sönder, som man inte kunde reparera själv.

Lokalisera vart felet är och vad som är skadat så blir det enklare för dig.
Senast redigerat av gasolinbloood (17 juni 2012)

1 163 Inlägg
17 juni 2012
sqarz skrev:
För mig verkar det lite krångligt att leta upp och åka ditt och hämta det sedan koppla in något begagnat, jag skulle gilla mer om dom nu kopplade in ny mekanik i dörren, vill egentligen bara veta hur mycket det kan gå på?

Mvh Patrik

Ny mekanik i dörren så räknar vi säkerligen 5 siffrigt på bara delarna...

~Andy~

Sök