Som sagt, en Elantra som ska lackbättras. Jag ska avlägsna rosten på skärmkanterna och eventuellt lacka om stötfångaren bak. 10/6-12 Hela bilen har blivit täckt och maskerad.
Så här såg det alltså ut, knäckebröd så det räcker till alla!
Efter en halv dags blästring och slipning så var rosten på vänster sida borta!
Och då hade vi ju "bara" höger sida kvar. Fortsättning följer...
Senast redigerat av Jim01 (13 juni 2012)
Går det inte att laga med silvertejp är det sönder :P
Aha, du menar att man inte kan spackla på primern? Nej primern var endast till för förebyggande syfte så att det blir lättare att se ojämnheterna i plåten. Sedan kommer jag att prima en gång till efter det.
Går det inte att laga med silvertejp är det sönder :P
16/6-12 Idag blev jag klar med spackladet. Det gick väll hyffsat. Men när jag la på WASH primern så såg jag att jag hade missat att fylla igen några porer. Så imon blir det gör om gör rätt. Efter det ska jag maskera om hela bilen så att jag minimerar risken att få damm i lacken. Så får vi se om jag hinner aplicera lite lack i morgon!
Senast redigerat av Jim01 (16 juni 2012)
Går det inte att laga med silvertejp är det sönder :P
19/6-12 Sådär! Nu var det klart! För att vara första gången man lackar "på riktigt" så gick det väll ändå hyffsat. Det återstår fortfarande lite vattenslipning då det blev en rinning på vänster sida och sen så ska allt poleras också. Men jag klassar det här projektet som avslutat nu!
Sammanlagd arbetstid: 50h Total kostnad: 3000kr Lärdom: Mer cellulosa i både bas och klarlack. Bättre flöde i färgsprutan.
Tack till: CG Larsson Billacksspecialisten i Halmstad, för material. Janne Bengtsson, för råd och tips!
Senast redigerat av Jim01 (19 juni 2012)
Går det inte att laga med silvertejp är det sönder :P