3571
Sök

Oljeblandad bensin i V6:an

6 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
jag tankade av mistag i oljeblandad bensin i bilen. först när jag startade den så gick den bara dåligt, men efter en stund gick den bara tyngre och tyngre, så jag fick pumpa upp varven i den... jag rengjorde spjällhuset och luftburken med det hjälpte inte. jag undrar om man ska behöva rengöra spridarna oxå?? eller vet ni/du vad felet annars kan vara. bilen är en audi 100 av. 2,6 quattro.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juni 2012
croken skrev:
jag tankade av mistag i oljeblandad bensin i bilen. först när jag startade den så gick den bara dåligt, men efter en stund gick den bara tyngre och tyngre, så jag fick pumpa upp varven i den... jag rengjorde spjällhuset och luftburken med det hjälpte inte. jag undrar om man ska behöva rengöra spridarna oxå?? eller vet ni/du vad felet annars kan vara. bilen är en audi 100 av. 2,6 quattro.

Börja med att försöka tömma olje bränslet & fyll på med nytt o fräsht bränsle. O tryck i en flarra injection cleaner kanske ? smile o köp riktigt kvalité cleaner. ingen biltema så ska du se att det rensas
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 juni 2012)

C H E V R O L E T <3

242 Inlägg
19 juni 2012
hur mycket hade du i?
finns det plats i tanken så tanka fullt med ren soppa späds den som är kvar ut och spridare m.m borde rengöra sig själva med den rena soppan, men kan nog inte skada att ha i någon slags "injection cleaner" eller liknande

6 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
fint, jag ska försöka till helgen,  tack för hjälpen! smile

Sök