Andromeda skrev:
Jag är så trött på den där videon. Den jämför en Volvo från början av 90-talet med en modern bil som inte är en småbil, den väger lika mycket som en gammal 245:a.
Jag jämförde en Lupo på 900-1000 kg med en modern bil från samma årsmodell som Lupon t ex en BMW, Volvo, Saab eller Passat på 1500-1700 kg. Där har Lupon inte ett jävla skit att hämta förutom en plats på långvården åt de olyckliga resenärerna.
Det är förövrigt inga magiska konstruktionslösningar och material i små bilar. En halvmeter längre mellan front och förarens ben och två decimeter längre mellan dörrplåt och förarens sida är just det, större deformationszoner som tar upp krockenergin, och därför klarar de också att ta betydligt större krockvåld utan att t ex klippa benen av föraren. Jag jämför fortfarande bilar av samma årsmodell nu.
Haller fullkomligt med, tyvarr finns det folk som luffsar runt i en 745:a fran 92 som tror att en polo i fronten kommer ut ur avgasroret. Jag ar stor och tung och ododlig mentalitet. Finns flera aspekter enligt min teori som gor en liten bil faktiskt sakrare an en stor.
Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!