God dagens.
Jag har en octavia -00 1,8t som jag inte haft allt för länge.. Då jag inte är speciellt hajj på bilar så hör jag gärna en andra åsikt innan jag ger mig på något. Bara för att vara helt säker.
Problemet med min bil är att motorlampan lyser.. Tar jag ut batteriet och sätter i de igen så är motorlampan släckt upp till 10 mil sedan börjar den lysa igen.
Något annat jag också märkt är om jag kör 180 med bilen i några km och sedan saktar ner till 110, kör några km. När jag sedan saktar ner till 50 pga man kommer in till stan så är det precis som att all kraft försvunnit. Sedan tar de ett tag innan den kommer igen..
Jag och en vän som är lite mer insatt i bilar har sökt efter felkoder på bilen..
Direkt när vi sågs och sökte så kom detta upp:
9 Faults Found
17695 - Boost Pressure Control Valve (N249): Open Circuit
P1287 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-00 - -
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Efter vi tagit bort alla felkoder och kört kanske en mil så dök endast dessa 2 upp:
2 Faults Found
17695 - Boost Pressure Control Valve (N249): Open Circuit
P1287 - 35-00 - -
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-00 - -
Readiness: 0000 1101.
Min vän påstår att det är Dumpventilen som är kass..
De jag nu vill veta är.. är det ENDAST dumpventilen som orsakar allt detta? eller är det fler saker? Om jag ska köpa ny dumpventil, vilken är då bäst att ha? vad kostar denna och var kan man köpa den?
Dumpventilen som sitter i just nu är en öppen.. Skrev säljaren i annonsen iaf.. Har hört att återcirkulerande hade passat bättre? Kan de orsaka mina felkoder på något sätt?..
Felkoderna ovan, kan de påverka bränsleförbrukningen? Enligt färddatorn så drar bilen X liter milen.. Men om man tittar på bensinmätaren så verkar det som att den drar mer än så..
Alla hjälpande svar uppskattas!
Mvh
Joakim
Jag har en octavia -00 1,8t som jag inte haft allt för länge.. Då jag inte är speciellt hajj på bilar så hör jag gärna en andra åsikt innan jag ger mig på något. Bara för att vara helt säker.
Problemet med min bil är att motorlampan lyser.. Tar jag ut batteriet och sätter i de igen så är motorlampan släckt upp till 10 mil sedan börjar den lysa igen.
Något annat jag också märkt är om jag kör 180 med bilen i några km och sedan saktar ner till 110, kör några km. När jag sedan saktar ner till 50 pga man kommer in till stan så är det precis som att all kraft försvunnit. Sedan tar de ett tag innan den kommer igen..
Jag och en vän som är lite mer insatt i bilar har sökt efter felkoder på bilen..
Direkt när vi sågs och sökte så kom detta upp:
9 Faults Found
17695 - Boost Pressure Control Valve (N249): Open Circuit
P1287 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-00 - -
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Efter vi tagit bort alla felkoder och kört kanske en mil så dök endast dessa 2 upp:
2 Faults Found
17695 - Boost Pressure Control Valve (N249): Open Circuit
P1287 - 35-00 - -
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-00 - -
Readiness: 0000 1101.
Min vän påstår att det är Dumpventilen som är kass..
De jag nu vill veta är.. är det ENDAST dumpventilen som orsakar allt detta? eller är det fler saker? Om jag ska köpa ny dumpventil, vilken är då bäst att ha? vad kostar denna och var kan man köpa den?
Dumpventilen som sitter i just nu är en öppen.. Skrev säljaren i annonsen iaf.. Har hört att återcirkulerande hade passat bättre? Kan de orsaka mina felkoder på något sätt?..
Felkoderna ovan, kan de påverka bränsleförbrukningen? Enligt färddatorn så drar bilen X liter milen.. Men om man tittar på bensinmätaren så verkar det som att den drar mer än så..
Alla hjälpande svar uppskattas!
Mvh
Joakim
0
0
0
0