3415
Sök

Några allmänna besiktningsfrågor

Joppe
27 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
#21
Tackar smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
20 juni 2012
#22
tror det viktigaste är att man inte åker in med lysande lampa och får en 2:a får då kollar dom garanterat om den slocknar eller ej som den ska

men ett relä med timer borde lösa lamp problemet om det handlar om att den ska slockna efter en stund smile

Kör fort så hinner inget hända...

Smålänning
7 887 Inlägg
20 juni 2012
#23
Growe skrev:
tror det viktigaste är att man inte åker in med lysande lampa och får en 2:a får då kollar dom garanterat om den slocknar eller ej som den ska

men ett relä med timer borde lösa lamp problemet om det handlar om att den ska slockna efter en stund smile

Då torde det vara lika enkelt att laga felet... wink

Smidigaste är att ha en bil utan airbag, då slipper man den lampan. tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
20 juni 2012
#24
twin_cam skrev:
Growe skrev:
tror det viktigaste är att man inte åker in med lysande lampa och får en 2:a får då kollar dom garanterat om den slocknar eller ej som den ska

men ett relä med timer borde lösa lamp problemet om det handlar om att den ska slockna efter en stund smile

Då torde det vara lika enkelt att laga felet... wink

Smidigaste är att ha en bil utan airbag, då slipper man den lampan. tongue

lättare sagt än gjort..inte ens en gammal 740 kan man köpa för tydligen finns det t.o.m orginal i dom =/

får hoppas dom inte märker det när jag bes för jag har då ingen airbag ratt till den

Kör fort så hinner inget hända...

Team VeboTrim
322 Inlägg
20 juni 2012
#25
Jag besikta min utan airbaglampa, gick igenom. smile

Team VeboTrim @ Facebook

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 juni 2012
#26
Growe skrev:
twin_cam skrev:
Growe skrev:
tror det viktigaste är att man inte åker in med lysande lampa och får en 2:a får då kollar dom garanterat om den slocknar eller ej som den ska

men ett relä med timer borde lösa lamp problemet om det handlar om att den ska slockna efter en stund smile

Då torde det vara lika enkelt att laga felet... wink

Smidigaste är att ha en bil utan airbag, då slipper man den lampan. tongue

lättare sagt än gjort..inte ens en gammal 740 kan man köpa för tydligen finns det t.o.m orginal i dom =/

får hoppas dom inte märker det när jag bes för jag har då ingen airbag ratt till den

det är endast dom sena 740 som har airbag.

C H E V R O L E T <3

1 433 Inlägg
21 juni 2012
#27
airbag saved my life!


Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juni 2012
#28
Growe skrev:
men ett relä med timer borde lösa lamp problemet om det handlar om att den ska slockna efter en stund smile

Exakt, sådana reläer kan man köpa för några tior så har man löst problemet för all framtid.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 353 Inlägg
25 juni 2012
#29
marwin_of_sweden skrev:
Batta skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Man kan inte göra såna ful lagningar längre.
Dom vrider på tändningen - väntar tills airbaglampan slocknar - sen startar bilen.
Så man kan inte koppla lampan på oljetrycket.

men på bilar där den inte slocknar försen man startar då?
så är det på min bmw iallafall, där lyser motorlampa, airbag, oljetryck och batterilampan tills man har startat, då slocknar allting smile

ovh den gick då igenom besiktningen bara för nån dag sen

O fan, nu blir jag fundersam:p för när jag besiktade förra veckan satt gubben med tändningen på til airbag lampan slocknade och sen startade, då frågade jag honom om det var för att se om det hade fuskats med lampan. Är du säker på att den inte slocknar om du väntar lite extra länge? De gjorde den på alla Bmw jag ägt.

har kikat och den slocknar inte försen jag startat bilen, och plockade ur instrumentet också försäkerhetsskull och tittade så det inte var fullagat av nån tidigare ägare, och det syns ingen åverkan iallafall.

sen slocknar typ 2-3 sek efter man startat bilen, stod med tändning i 3 minuter, och hade inte slocknat på den tiden iallafall..

bilen ifråga är en E39 528 -99

There's no replacement for displacement

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
25 juni 2012
#30
Batta skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Batta skrev:

men på bilar där den inte slocknar försen man startar då?
så är det på min bmw iallafall, där lyser motorlampa, airbag, oljetryck och batterilampan tills man har startat, då slocknar allting smile

ovh den gick då igenom besiktningen bara för nån dag sen

O fan, nu blir jag fundersam:p för när jag besiktade förra veckan satt gubben med tändningen på til airbag lampan slocknade och sen startade, då frågade jag honom om det var för att se om det hade fuskats med lampan. Är du säker på att den inte slocknar om du väntar lite extra länge? De gjorde den på alla Bmw jag ägt.

har kikat och den slocknar inte försen jag startat bilen, och plockade ur instrumentet också försäkerhetsskull och tittade så det inte var fullagat av nån tidigare ägare, och det syns ingen åverkan iallafall.

sen slocknar typ 2-3 sek efter man startat bilen, stod med tändning i 3 minuter, och hade inte slocknat på den tiden iallafall..

bilen ifråga är en E39 528 -99

Okej. Då får man verkligen hoppas att Bilprovningen har koll på att de kan vara så:)
Men på min e39 540 -97 som jag har nu så slocknar den med bara tändningen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Forummoderator
18 092 Inlägg
25 juni 2012
#31
Även 523iA slocknar den på efter ca 5-6 sek. Kanske bilen är meckad med innan på detta fel?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök