3584
Sök

205/45-17 på en polo -96?

145 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
#1
Som topic, går det att smacka på? Funkar med 40 i profil, det är testat. Vad tror ni?

\m/(><)\m/
742 Inlägg
25 juni 2012
#3
Hade en polo -98 för flera år sen med 40mm sänkning, körde med 205/40-17 7X17 et 38 och det skrapade i överallt. Max 3 i bilen för att däcken inte skulle ligga emot skärm/innerskärm bak och fram skrapade det rejält även när man körde själv och man styrde mycket, hjulen tog emot i bakkant i hjulhusen fram så 45 profil är helt lönlöst enligt mig att testa
Senast redigerat av isso (25 juni 2012)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

16 197 Inlägg
25 juni 2012
#4
de hänger på hur mycke du ska sänka den å hur hård fjädring du har..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
25 juni 2012
#5
isso skrev:
Hade en polo -98 för flera år sen med 40mm sänkning, körde med 205/40-17 7X17 et 38 och det skrapade i överallt. Max 3 i bilen för att däcken inte skulle ligga emot skärm/innerskärm bak och fram skrapade det rejält även när man körde själv och man styrde mycket, hjulen tog emot i bakkant i hjulhusen fram så 45 profil är helt lönlöst enligt mig att testa

isf måste den varit väldigt mjuk i fjädringen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

\m/(><)\m/
742 Inlägg
25 juni 2012
#6
evilaudio skrev:
isso skrev:
Hade en polo -98 för flera år sen med 40mm sänkning, körde med 205/40-17 7X17 et 38 och det skrapade i överallt. Max 3 i bilen för att däcken inte skulle ligga emot skärm/innerskärm bak och fram skrapade det rejält även när man körde själv och man styrde mycket, hjulen tog emot i bakkant i hjulhusen fram så 45 profil är helt lönlöst enligt mig att testa

isf måste den varit väldigt mjuk i fjädringen..

var inte mycket mellanrum mellan däck och skärm bak när den stod parkerad, med 2 pers i baksätet var det nästan så det låg emot och vid minsta gupp under körning så skrapade det i. Var iofs bara en Kilen sänkningssats tillsammans med org gti dämpare som inte ens rullat 10k mil men att säga att den skulle varit väldigt mjuk i fjädringen kan jag inte hålla med om

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

16 197 Inlägg
25 juni 2012
#7
isso skrev:
evilaudio skrev:
isso skrev:
Hade en polo -98 för flera år sen med 40mm sänkning, körde med 205/40-17 7X17 et 38 och det skrapade i överallt. Max 3 i bilen för att däcken inte skulle ligga emot skärm/innerskärm bak och fram skrapade det rejält även när man körde själv och man styrde mycket, hjulen tog emot i bakkant i hjulhusen fram så 45 profil är helt lönlöst enligt mig att testa

isf måste den varit väldigt mjuk i fjädringen..

var inte mycket mellanrum mellan däck och skärm bak när den stod parkerad, med 2 pers i baksätet var det nästan så det låg emot och vid minsta gupp under körning så skrapade det i. Var iofs bara en Kilen sänkningssats tillsammans med org gti dämpare som inte ens rullat 10k mil men att säga att den skulle varit väldigt mjuk i fjädringen kan jag inte hålla med om

https://www1.garaget.org/archive/47/46283/179143/179143-2423579.jpg

satt 205/40/17" på den å de enda gången tog i var fram när man tog snäva kurvor i hyffsad fart.


å fälgarna var 8" breda,.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

\m/(><)\m/
742 Inlägg
25 juni 2012
#8
evilaudio skrev:
isso skrev:
evilaudio skrev:
isf måste den varit väldigt mjuk i fjädringen..

var inte mycket mellanrum mellan däck och skärm bak när den stod parkerad, med 2 pers i baksätet var det nästan så det låg emot och vid minsta gupp under körning så skrapade det i. Var iofs bara en Kilen sänkningssats tillsammans med org gti dämpare som inte ens rullat 10k mil men att säga att den skulle varit väldigt mjuk i fjädringen kan jag inte hålla med om

http://www1.garaget.org/archive/47/46283/179143/179143-2423579.jpg

satt 205/40/17" på den å de enda gången tog i var fram när man tog snäva kurvor i hyffsad fart.


å fälgarna var 8" breda,.

Om inte jag ser helt blind så är det där en Jetta och saken gällde en polo6N?

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

16 197 Inlägg
25 juni 2012
#9
isso skrev:
evilaudio skrev:
isso skrev:

var inte mycket mellanrum mellan däck och skärm bak när den stod parkerad, med 2 pers i baksätet var det nästan så det låg emot och vid minsta gupp under körning så skrapade det i. Var iofs bara en Kilen sänkningssats tillsammans med org gti dämpare som inte ens rullat 10k mil men att säga att den skulle varit väldigt mjuk i fjädringen kan jag inte hålla med om

http://www1.garaget.org/archive/47/46283/179143/179143-2423579.jpg

satt 205/40/17" på den å de enda gången tog i var fram när man tog snäva kurvor i hyffsad fart.


å fälgarna var 8" breda,.

Om inte jag ser helt blind så är det där en Jetta och saken gällde en polo6N?

fast hjulhusen på en polo av "nyare" sort borde väl ha större hjulhus?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

\m/(><)\m/
742 Inlägg
25 juni 2012
#10
evilaudio skrev:
isso skrev:
evilaudio skrev:
http://www1.garaget.org/archive/47/46283/179143/179143-2423579.jpg

satt 205/40/17" på den å de enda gången tog i var fram när man tog snäva kurvor i hyffsad fart.


å fälgarna var 8" breda,.

Om inte jag ser helt blind så är det där en Jetta och saken gällde en polo6N?

fast hjulhusen på en polo av "nyare" sort borde väl ha större hjulhus?

http://oi45.tinypic.com/207qeck.jpg
Exet hade mina gamla hjul på sin Jetta med nedsutten org 25k mila fjädring och på den så tog det aldrig i så jag skulle vilja påstå att hjulhusen på Jetta MK2 är ganska rymliga jämfört med på Polon

Keso är köttfärs gjord på mumintroll


Sök