2901
Sök

Coilovers till audi 80 B3

55 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Hejsan, har planer att sänka bilen så gott det går, men får dålig magkänsla av att kapa fjädrarna.
Finns det några billiga coilovers någonstans? Spelar ingen roll om de är guld eller ren skit. Bilen ska rulla sakta och den ska ner.

Har letat lite men hittar bara för runt 7-8000, någon som vet av något billigare? Eller har tips på hur man annars kan sänka ner en bil och samtidigt åka lagligt?

MvH ville

4 Inlägg
55 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
142_volvo skrev:
Tjena!

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … st-341712/

Billig sänkning smile

Jo har sett det där, men har bara hört dåligt om det. Och fjädrarna bak på min 80 är grymt täta så frågan är om man ens får in en såndär på bakfjädrarna. Men om det skulle gå och jag får tillräckligt många svar på att det där faktist är "bra" sänkning, så är det ett absolut köp.
och med "bra" så menar jag att bilen blir mycket lägre. om den är stötig spelar inte den blekaste roll, om det förstör dämparna spelar inte heller någon roll, det ger mig bara en anledning till att köpa nya dämpare alá coilovers wink

tackar för svar 142_volvo!

Är det någon som vet ifall dämpare från andra bilar kan passa på audi 80 B3? T.ex. golf 2ornas(vild gissning) men isåfall kan man ju expandera sökandet och söka efter t.ex. golf 2 coilovers också!
Senast redigerat av tyskville (26 juni 2012)

14 Inlägg
26 juni 2012
rondellen ville rondellen! wink

55 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
lutar ju åt det då. Coilovers kostar ju skjortan.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
26 juni 2012
Problemet med coilovers till dessa bilar är att fjäderbenet inte är delbart.

Dvs att vill du få lös "fjäder-delen" så måste du plocka bort HELA fjäderbenet, med nav och allting.
Därför finns det inga vettiga coils till dessa bilar. Det är för dyrt, jobbigt, och onödigt helt enkelt att tillverka.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

55 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
Problemet med coilovers till dessa bilar är att fjäderbenet inte är delbart.

Dvs att vill du få lös "fjäder-delen" så måste du plocka bort HELA fjäderbenet, med nav och allting.
Därför finns det inga vettiga coils till dessa bilar. Det är för dyrt, jobbigt, och onödigt helt enkelt att tillverka.

Tackar för ett gott svar!
Rondellen fram då smile

14 Inlägg

Sök