3673
Sök

Dämpa Saab 9-3 SS -03

47 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Hej! Jag ska bygga om ljudet i bilen och undrar helt enkelt vilka ställen som är viktigs att dämpa utöver dörrarna. Har en egenbyggd baslåda i bagaget, högtalare i hatthyllan, framdörrarna och panelen.

Tack på förhand!

No pain no gain!
Kommentera och rösta gärna på min bil och projekttråd!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288757

3 466 Inlägg
4 juli 2012
danielmoller skrev:
Hej! Jag ska bygga om ljudet i bilen och undrar helt enkelt vilka ställen som är viktigs att dämpa utöver dörrarna. Har en egenbyggd baslåda i bagaget, högtalare i hatthyllan, framdörrarna och panelen.

Tack på förhand!

Taket är det som gör mest vad gäller basen. Och sen självklart bagaget.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

120 Inlägg
4 juli 2012
hej!
dämpa taket, dörrarna. har du basarna riktade in i skidluckan? isf kanske du slipper dämpa bagageluckan.
själv har jag 2-3 lager i tacket, 1 lager per dörr (ska i mkt mer) 2 lager i bagageluckan, reservhjulsbaljan, hatthyllan.
och just nu har jag typ bara missljud i dörrarna.

Rösta gärna och kommentera :)

47 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Erik_92 skrev:
hej!
dämpa taket, dörrarna. har du basarna riktade in i skidluckan? isf kanske du slipper dämpa bagageluckan.
själv har jag 2-3 lager i tacket, 1 lager per dörr (ska i mkt mer) 2 lager i bagageluckan, reservhjulsbaljan, hatthyllan.
och just nu har jag typ bara missljud i dörrarna.

Tjena! Yes basen är placerad långt in i bagaget men har börjat dämpa bgageluckan, måste dock i mycket mer. Hatthyllan är bra fylld och dörrarna har fått en del, dämpar du alla 4 dörrar eller bara de 2 främre? Stort projekt att plocka ner innertaket och dämpa taket?

No pain no gain!
Kommentera och rösta gärna på min bil och projekttråd!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288757

120 Inlägg
5 juli 2012
Ja, har dämpat alla fyra, men dock så har jag ju högtalare bak med.
Ta ner innertaket är inte så svårt, ta ner a,b och c stolparna, ta bort solskydden, backspegeln, handtagen i taket, sen ett klipps som sitter vid broms skölden. Har för mej att det bara är det, men du behöver typ bara en 10 hylsa och torx, eller hur man stavar det. smile

Rösta gärna och kommentera :)

Sök