Jag har en eftermonterad Viggen-vinge på min bil och jag undrar hur ni andra gjort som monterat vingen? Har tidigare haft turbo-vingen på bilen.
Jag har fäst den med dubbelhäftande tejp och klämmor på sidorna, dock verkar det som om den dubbelhäftande tejpen gett sig lite, märkte att det rann vatten "igenom" vingen när jag tvättade Vill ju inte ha en massa rost och annat elände...
Var ju väldigt noga när jag monterade den, slipade och rengjorde med t-röd osv
Ska man slita loss den och limma fast den med något starkt lim eller vad ska man göra?
När jag körde med vingen monterade jag den i bulthålen som den gamla turbovingen satt i och klämmorna på sidorna.
Jag tätade runt om anläggninsytan med vanlig fönsterlist och det läckte aldrig.
Okej, bulthålen var ju tyvärr paj på min, vet inte riktigt hur de fästena ser ut? Använde du sådan list som är självhäftande på ena sidan och ligger enbart emot på andra?
Eller det kanske inte heter fönsterlist men man brukar täta dörrar och liknande med den. Ofta vit eller svart. Tror den kan heta typ D-list eller P-list.
PL400 brukar hålla bra om inte byultarna går att använda.
Sidofästena har jag, har kört med dubbelhäftande tejp innan, det verkade dock inte fungera även om det var bra märke på tejpen samt ett bra underarbete
Japp, får göra detta...upptäckte att det läckt in vatten i bilen genom luckan, det var vatten i luckan och jag fick svaret på varför det är fuktigt i skuffen Problemet med tejpen är ju att man får ha en massa skarvar, därför borde ju lim fungera perfekt! Får testa det