13 juli 2012
Trådstartare
Hejsan,
Jag har en äldre bil som jag inte tror har många år kvar.
Men jag tänkte vara lite duktig och byta tändstift, luftfilter,oljefilter och olja.
Jag började med att byta tändstiften och tejpa igen en spricka på "slangen" som går till luftfiltret.
Efter detta så tyckte jag att bilen gick ryckigt.. Lite som att den tappar kraften helt i 1/10 sekund och sen återupptar kraften. Och så upprepas det lite ojämnt men kanske var 4:e sekund.
Detta tycker jag känns mer vid låga varv( omkring 2000-3000rpm ) men det kan vara nått jag fått för mig.
Dock är jag rätt säker att den går typ vanligt vid hastigheter över 100km/h(3-4k rpm)
När jag kom hem från mina föräldrar där jag lånat verktygen till bytet av tändstfift så tog jag loss alla tändkablar en efter en för att kolla att de var ok. Alla verkade ok förutom en som gick sönder när jag tog loss den. (kan ha varit trasig innan)
Problemet kvarstod så jag köpte en universal tändkabel som jag bytte ut den trasiga med.
Denna verkar inte sitta riktigt hundra som den ska men enligt tillverkaren skall den passa min bil.
Funderar på att köpa och byta ut alla tändkablar med ett originalkit. Tror ni det kommer lösa mitt problem?
Vad kan det mer vara?
Tack på förhand