3434
Sök

Min BugRun bild

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
http://www.gatbilar.se/galleries/403/3/4fd9b3ac7506a.jpg

Avslutningsvis, när förvandlades Bug-run till Golf-run ? hmm

Bugrun var från början en träff för entusiaster som sysslade med gamla luftkylda Vw:s,
men med tiden har "fjortisarna" med sina Golf 2:or kommit dit bara för att supa arslet av sig.
Detta har lett till att dom som träffen var riktad emot från början idag bojkottar denna träff.

Det är precis som om "discofolket" skulle gå på Sweden rock och med tiden svina ner så att rockarna tappar
intresset för "sin" musikträff... roll

Kanske dax att ändra namnet till VW-Run.

ENDE

-.-
383 Inlägg
14 juni 2012
Kan bara hålla med. Har själv inte varit på BR på länge, längesen jag sålde min VW (luftkyld såklart). Men det var likadant då. Synd tycker jag.
Jag tycker Golfar o annat kan ha en egen träff, lämpligen i anslutning till Vattenfestivalen wink

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

145 Inlägg
14 juni 2012
U mad bro? Visst det kommer en del drägg och annat löst folk till BugRun men tänk då hur bra mycket mindre det hade vart om man jämfört med idag.
Senast redigerat av Havretigern (14 juni 2012)

34 Inlägg
14 juni 2012
Håller med Havretigern, alla super inte arslet av sig heller för den delen. Jag var inte det minsta full under den helgen trots att jag kör Golf 2:a (-.-)

jorgen72
14 juni 2012
Alpenretter skrev:

Bugrun var från början en träff för entusiaster som sysslade med gamla luftkylda Vw:s,
men med tiden har "fjortisarna" med sina Golf 2:or kommit dit bara för att supa arslet av sig.
Detta har lett till att dom som träffen var riktad emot från början idag bojkottar denna träff.

Det är precis som om "discofolket" skulle gå på Sweden rock och med tiden svina ner så att rockarna tappar

ENDE

Det är ju därför det har blivit ett bugrun classic som bara är för oss som kör luftkylt.  jag kan tycka att det är trevligt med blandningen som är på bugrun o skulle själv gärna ha en mk1

311 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
jorgen72 skrev:
Alpenretter skrev:

ENDE

Det är ju därför det har blivit ett bugrun classic som bara är för oss som kör luftkylt.  jag kan tycka att det är trevligt med blandningen som är på bugrun o skulle själv gärna ha en mk1

BR classic är inte riktigt samma sak enl mig,
själv tyckte jag den kändes "torr" förra året.
Tierp är fint, men jag gillar mer "köra runt" än "köra rakt".

Visst, första gången den arrangerades,
men det känns iallafall som "hårdrockarna tvingats lämna SwedenRock pga discofolket"...

Men byt namn till tex VW-Fest 2013 och alla problem är ur världen, nästan...

Men den dagen min Passat V5-4motion är enda alternativet till att åka till Mantorp,
ja då skiter jag i det...
Trots att den är "über schön" och går hyffsat "schnell" så är den bara min bruksbil iallafall.
Senast redigerat av Alpenretter (14 juni 2012)

1 062 Inlägg
14 juni 2012
Reagerar mest på att svinandet på Partycampen bara blir värre o värre varje år, och att utställningsdomarna har ett mycket underligt sätt att arbeta.

"You Go, we go!"

311 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
TLO skrev:
Reagerar mest på att svinandet på Partycampen bara blir värre o värre varje år, och att utställningsdomarna har ett mycket underligt sätt att arbeta.

Festandet har bara blivit värre och värre,
hörde att fyllon försökt välta en skitfin Baybus förra året nere på partycampingen !!!!! yikes
Därför campade dom med oss i "skogen" i år för att slippa skadegörelsen mm.

Fest är kul javisst ! men skadegörelse, fyllekörning mm mm är inte ok, och det blir bara värre och värre...

Såg hur alla domare gick till en bil, tittade på den, och gick tillbaks samma väg dom kom.
Dom noterade inte ens bilarna runt om kring... hmm

jorgen72
15 juni 2012
Alpenretter skrev:
jorgen72 skrev:
Alpenretter skrev:

ENDE

BR classic är inte riktigt samma sak enl mig,
själv tyckte jag den kändes "torr" förra året.
Tierp är fint, men jag gillar mer "köra runt" än "köra rakt".

Visst, första gången den arrangerades,
men det känns iallafall som "hårdrockarna tvingats lämna SwedenRock pga discofolket"...

Men byt namn till tex VW-Fest 2013 och alla problem är ur världen, nästan...

Men den dagen min Passat V5-4motion är enda alternativet till att åka till Mantorp,
ja då skiter jag i det...
Trots att den är "über schön" och går hyffsat "schnell" så är den bara min bruksbil iallafall.

En sak håller jag med dej om helt o hållet svineri hör absolut inte ihop med en bil träff o när det gäller luft o vatten så är det ju som någon skrev på boxerville det går ju lösa problemet genom att vi  som kör luft kylt tar med oss någon kompis som kör luftkylt så blir det ju fler luftkylda bilar o själv tycker jag att det här gnället luft eller vatten är onödigt båda har sin charm o jag har haft bubblor i  24år o det var mitt 18 bugrun
Senast redigerat av jorgen72 (15 juni 2012)

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
51 Inlägg
15 juni 2012
Första och troligen sista gången jag ställer ut min bil på BUGRUN då domarna INTE äns tog sig tid att titta på den utan bara gick förbi, var ända bilen i min klass som hade någon som helst info om bilen mer än det lilla som fick plats på bugruns egna lilla lapp. Nä man ska vara en känd bil byggare för att få vara med och leka eller ha massor med klister märken.

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
Come to the dark side we have cookies!

2 126 Inlägg
15 juni 2012
Alpenretter skrev:

Allaredan förstört där med, många som bara är där för att supa och inte för att lyssna på musiken! Sweden Rock har blivit som Hultsfred var förr sad

5 089 Inlägg
15 juni 2012
Då ska det väll även gnällas på att elmia mässan från början bara var för raggarbilar. Vallåkraträffen var bara för volvobilar os.v.. Häng med i utvecklingen istället. Arrangörerna vill ju få in bilar(pengar) så dom kan bygga ut sin pool.

\Lindgren

145 Inlägg
15 juni 2012
exakt sluta tjut! Det är ingen som har tvingat er att åka

311 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Ehh... rollrollrollroll

Så dom som träffen "tillkom för" ska "anpassa sig eller försvinna" bara för att O-Bugs
ska kunna härja och röja utan att behöva bry sig om dom "civiliserade entusiasterna" roll

Jag spottar inte i glaset, tvärtom, var rejält rund under doijorna nästan hela helgen... cool
Jag kör oxå "vattenskadad Vw" på fritiden, så jag hatar inte vattenskadade Vw:s...

Men det verkar som om minst 50% av partynissarna är där utan att bry sig om bilarna egentligen hmm

Kolla bara på mängden folk på utställningen vs partycampingen en fre-lör kväll.
Knöfullt med fyllerister och härj,
tomt på utställningsplattan år efter år
hmm

Problemet är enl mig att en "Golf ll oavsett skick" blivit en "inträdesbiljett" för att få bete sig som svin (enl vissa).
( självklart så pekar jag inte bara ut G2 ägarna utan även folket i andra "billiga Vw:s" ) tongue
Senast redigerat av Alpenretter (16 juni 2012)

Avstängd
101 Inlägg
16 juni 2012
Vrf lägger folk ner så mycket tid på att hitta allt negativt om grejer istället för att hitta dom bra? ska bara klagas hela tiden, och klaga på att det inte fanns så många luftkylda vws? det stod ju hur många som helst på söndagen när jag va där. Och folket man träffa var hur trevliga som helst, även på campingen goaste träffen jag vart på i hela mitt liv, antagligen för att man delar samma intresse....

1 062 Inlägg
20 juli 2012
Finns det någon som har bilder från bankörningen på Fredagen?

"You Go, we go!"

Sök