3826
Sök

Problem med strömmatning till stereon

542 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
Stereon behåller inte minnet när jag har stänger av bilen.

Den är kopplad till batteriet och tändningslåset. Har testat att skifta kablarna men då vill inte stereon starta alls. Har även testat att flytta säkringen på baksidan av stereon men funkar inte då heller.

Kan man strunta i att koppla in kabeln som går till tändningslåset och bara sätta på och stänga av manuellt eller måste alla kablar vara inkopplade?

Tacksam för hjälp
Senast redigerat av lmoberg (9 februari 2007)

jopp
145 Inlägg
9 februari 2007
koppla den gula och den röda kabeln på konstant ström (plus från batteriet) sen får du inte glömma å stänga av stereon när du ställer bilen smile

jomenvisst

30 Inlägg
9 februari 2007
Jag kopplar aldrig en stereo på tändningslåset. Sen är det ju alltid bäst att dra en ny säkrad matning direkt från batteriet sen gul och röd på samma som sagt...

Riktiga bilar har 3 pedaler!

542 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Hur mycket ska den avsäkras med?

21 761 Inlägg
13 februari 2007
10-15A räcker, om kabeln går ända från batteriet så bör du använda minst 2,5mm2 kabel enligt mitt tycke.

542 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Kan jag använda en högtalarkabel? Då ha två kabelskor i stereo-änden och tvinna ihop kabeln till en kabelsko i batteri-änden. Skulle bli lite enklare i och med att det ju är två kablar från iso-kontakten.

21 761 Inlägg
1 mars 2007
Borde gå bra det också, om du tar 1,5mm2 högtalarkabel så blir det 3mm2 sammanlagt vilket räcker gott och väl.

542 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
Har dragit ny kabel till stereon. Tog högtalarkabel och säkrade med 20A. Det fungerar klockrent.
Tack för hjälpen!!

Sök