3512
Sök

tändning bilstereo

212 Inlägg
13 oktober 2005
Trådstartare
halloj.
kollade in dvd spelaren nyss..

undrar hur man ska göra när man ska "koppla förbi" tändningen?
så att stereon inte slås av när man vrider av på nyckeln..

75 Inlägg
13 oktober 2005
Koppla den på direktström, antingen från minneskabeln, eller dra en ny från batteri.

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

212 Inlägg
13 oktober 2005
Trådstartare
altså.
den sladden som går till tändningen ska jag koppla till +batteriet

xPuffra
196 Inlägg
719 Inlägg
14 oktober 2005
Har för mig att det finns 2 kablar som har med detta att göra först vanliga strömkabeln som ska vara kopplad så den har ström hela tiden annars sparas inte EQ och andra inställningar sedan en andra kabel som standard e kopplad via tändningen som slår av stereon när du slår avtändningen så att du inte ska glöma stereon på när du parkar och drar.

Koppla den som går till tändningen till samma som den som har konstantström (andra strömkabeln) så ska den inte stänga av sig! Jag har så.

live free, die young.

212 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
ok, men den får inte för lite ström eller det blir inte nått annat fel om kopplar båda sladdarna till 1 sladd?

Team Plåtskrammel Fårö
53 Inlägg
14 oktober 2005
Gör som jag... Dra en 6kvadrats kabel (minst) så eliminerar du risken för strömfall... Se även till att jordpunkten är riktigt bra... Glöm inte att säkra av max 30cm från batteriet. Annars gäller inte försäkringar....

Mvh
Roine

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.

Administratör
11 954 Inlägg
14 oktober 2005
lindbergern skrev:
precis

Varför? Bara för att du äger en eller?

Kom med en riktig motivering istället bara för att kasta ett ord här. har du ingen vettig motivering så skriv inte alls.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök