3344
Sök

Passaten har blivit knäpp! (massa lysande lampor mm.)

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Idag på väg till jobbet började plötsligt airbag+asr lampan lysa,displayen som indikerar växel dog, varvräknaren dog tiptronicen sluta funka även lampan som indikerar farthållare dog men farthållaren fungerar. till och från så börjar olje lampan blinka(har kollat oljan)sen så känns de som att bilen typ ligger på en och samma växel hela tiden. . bilen är en automat 130hk tdi 01a. märkte en skum sak när jag parkerade bilen och la växelväljaren i P så började varvräknaren leva!!!??? och displayen som visar vilken växel man har i fast alla pixlar lös iden!.
känns som att nå givare pajat? eller kanske nå kortis??? helvete är ju beroende av bil fan.
Senast redigerat av Tomas_B (16 april 2012)

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

3 235 Inlägg
16 april 2012
Koppla bort pluspolen på batteriet några minuter. Hjälper inte det lämna in den för felsökning.

30 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
jo tänkte testa det imorgon när jag kommer från jobbet, hoppas fan de funkar för jag vecko pendlar till jobbet.

9 Inlägg
14 juli 2012
Hej jag hade liknande fel på min octavia och då var det kortslutning i förar dörren. ta loss damasken mellan dörr och chassi och kolla så att de ser okej ut

MVH//Marcus

1 265 Inlägg
14 juli 2012
Jag hade ett liknande fel på en golf IV-98   bakom mätartavlan fanns de en jordpunkt som muttern var lös på.
Vet inte om de är likadant bakom på Passat men de borde ju vara? alltid värt att titta

Jag drog åt muttern då börja allt funka som de skulle
Senast redigerat av joakim89 (14 juli 2012)

30 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
inget problem som stör mig nå mera då jag tog den lätta vägen och sålde bilen istället.

Sök