3241
Sök

S-märke på bilar.. :S

1 327 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
Frågar mig själv varje gång jag ser en bil med ett stort hemskt vitt S-märke klistrat på bilen VARFÖR??

Jag förstår väl ändå att bilen är svensk om den har svenska plåtar....

Eller är det något med att man måste ha en sånt märke om man far utomlands med bilen eller nå sånt??

Någon som vet?

236 Inlägg
14 oktober 2005
Ja tror man måste ha de för att åka utomlands , ner i europa men ja vet inte om man behöver du för att åka ner idag pga eu o allt. Ir har jag fel ?

Saab ng900 Steg 3+

231 Inlägg
14 oktober 2005
De bilar som har det nya eu skylltarna behöver inte sätt dit det där stora fula S märket på sin bil och vad jag vet så måste du ha det där märket på bilen för att åka utomlands.

Dock verkar folk inte ta det så där jätteseriöst för jag har sätt en hel del utländska bilar här i Sverige som inte haft något märke från vilket land det är ifrån.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

Team Kränghäng
657 Inlägg
14 oktober 2005
Men jag tror inte man behöver det längre.. Var väll typ "förr" man behövde det?? eller??

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

1 327 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
Okej, det var ju intressant att höra big_smile. Jag trodde bara att det var Patriotiska svenskar som körde omkring stolt med ett S-märke på bilen..

32 Inlägg
14 oktober 2005
Man måste alltid ha ett "landsmärke" på bilen, detta är i sammband med böter osv, det hjälper polisen dessutom om det skulle hända något med bilen, då vet de mest troligt vilket språk ägarna pratar, osv. Med de moderna "EU-plåtar" har du ditt landsmärket på plåten smile

Mohaaaa
95 Inlägg
14 oktober 2005
Jaha då har man lärt sig något nytt.

http://www.garaget.org/?car=11176

Sök