3556
Sök

Mellanregister till Golf V, ~ 3,5"

60 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Hejsan, har fått tag i 3vägs delningsfilter så jag ska kunna fylla ut ljudet i dörrarna till max förhoppningsvis, kör just nu ett 2vägs kitsystem så min tanke är att komplettera med en mellanregisterhögtalare i vardera dörr, kommer sitta på originalplatsen, men jag har inte riktigt koll på varken storlek eller monteringsdjupet..

Skulle gissa på runt 3 - 3,5" iaf.. Kom gärna med förslag på trevliga doningar smile Inga jäättedyra pjäser dock!

Mvh D

7 275 Inlägg
28 juli 2012
Jag har varit fruktansvärt nöjd över dessa 2 iaf
http://www.hifikit.se/index.php?id=3155
http://www.hifikit.se/index.php?id=3155

Tänk bara på att du lär ha rätt ohm för att delningarna i filtret ska bli rätt. Gissningsvis är det för 4ohm så då fungerar bara ett av mina alternativ.

1 727 Inlägg
28 juli 2012
_Skyline_ skrev:
Hejsan, har fått tag i 3vägs delningsfilter så jag ska kunna fylla ut ljudet i dörrarna till max förhoppningsvis, kör just nu ett 2vägs kitsystem så min tanke är att komplettera med en mellanregisterhögtalare i vardera dörr, kommer sitta på originalplatsen, men jag har inte riktigt koll på varken storlek eller monteringsdjupet..

Skulle gissa på runt 3 - 3,5" iaf.. Kom gärna med förslag på trevliga doningar smile Inga jäättedyra pjäser dock!

Mvh D

Vad har du ör 2-vägskit? Vad är det för 3-vägs filter?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

60 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Kitet är ett Impact RH6632 och dom delningsfilter jag nu köpt är av modell Hertz 3W.10

Horsyhorse skrev:
_Skyline_ skrev:

Mvh D

Vad har du ör 2-vägskit? Vad är det för 3-vägs filter?

Pierre

1 727 Inlägg
28 juli 2012
Varför inte testa med ett par hertz HL70, som filtret passar till väl?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

60 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
Har funderingar på o testa dom faktiskt smile 

Det får dock vänta lite, är mitt uppe i en husaffär, så väntar till jag flyttat in o har ett garage att hålla mig i smile

Mvh D

Horsyhorse skrev:
Varför inte testa med ett par hertz HL70, som filtret passar till väl?

Pierre

Sök