Jag har skruvat av växellådan från bilen och ska byta sprängkåpa men så fort jag skruvat fast sprängkåpan så vill inte växellådan snurra? Den blir typ helt stum. Rör sig bara nån millimeter. Sen när jag lossar kåpan så snurrar den.
Så frågan är ska man montera sprängkåpan på nått speciellt sett? Jag har aldrig ahft det här problemet förut när jag har bytt växellåda t.ex.
Jo alltså det går att snurra på axeln. Men när jag sättar dit språngkåpan så blir den stum. Ja det sitter nån tun rund sak emellan. Men den kan väll inte göra så mycket?
det är just det den gör märker du väl ;P hur tjockt schims man ska ha beror på hur långt in lagret är inpressat och slitage i kåpan m.m exakt hur man skulle mäta och vad man ska ha för mått minns jag tyvärr inte
Okej då Men ska det gå att snurra på axeln när lådan ligger på backen? Eller ska det vara så att den inte ska snurra utan det fixar kraften från motorn sen?
Okej. Jag fattar ingenting. Sätter jag dit sprängkåpan utan schimsen så snurrar den på friläge men inte när en växel är i?
är du säker på att lådan är frisk... snurar du ingående axel ska utgående axel snurra fast med annan hastighet, visst de kan bli lite trögare men inte nämnvärt, rotera ska de ju göra.
ska bara se så jag fattar rätt, utan sprängkåpan kan du snurra på ingående axel med växel i och då snurrar utgående, men när kåpan är på utan shims så går det inte?