Då går jag i tankarna på att byta bil igen. Vill ha nåt som går bättre än min chippade Fiat coupe 20vt turbo, i ungefär samma prisklass eller något högre. Vad är nästa steg att ta?
EN ok S2 kan man kanske få för 40k och de går ju bättre än en Fiat coupe med lite moddar. Men du får ju inte helheten direkt, Fiaten är ju fräsch inuti också.
Trimmad Nissan 200sx S13 kanske
Men det är svårt, för de pengarna har du nog den snabbaste bilen redan som sagts
Evo'n verkar ju sjukt intressant! 4-hjulsdrift och runt 300 häst! Hur är din i vikt och körglädje jämfört med coupen? Har för mig att min coupe ligger på runt 1400kg (rätt mig om jag har fel) och det är som att köra gocart
Vad skulle man kunna tänkas välja för bil om man fick 100.000:- att laborera med istället? En nyare EVO? En helt annan bil?
Evo'n verkar ju sjukt intressant! 4-hjulsdrift och runt 300 häst! Hur är din i vikt och körglädje jämfört med coupen? Har för mig att min coupe ligger på runt 1400kg (rätt mig om jag har fel) och det är som att köra gocart
Vad skulle man kunna tänkas välja för bil om man fick 100.000:- att laborera med istället? En nyare EVO? En helt annan bil?
1400 lät nästan mycket, en Skyline GTR får man väl för runt 100k
EVO I är ganska lätta, väger strax över 1200kg, en riktig Go Cart, kört några, riktigt rolig bil att köra men inget att pendla motorväg med, dålig komfort, hög ljudnivå, lågt utväxlad. Det är ju ändå en Lancer från tidigt -90tal.