Som sagt. Min S2a tvekar eller snarare känns det som den tappar effekt när jag gasar fullt. Den enna kväver sig! Men släpper jag upp gasen så svarar den lite igen o ökar.
Nån som kan ge tips vad som det kan va? Får den inte rätt luft, bränsleblandning kanske?
Tacksam för tips då jag vill att den ska gå som en s2a o inte som en trött fiat
Det är bara vid högre varv eller när jag trampar gasen i botten som det tar imot. Nästan som den suger luft eller om inte bränslet hänger med? Jag vet i tusan?
Jag gjorde komp prov på den idag som var ganska bra faktiskt, Låg på 12 på alla. Men stiften var väldigt sotiga så den får för mycket soppa som jag trott hela tiden. Nu blir det att fel söka på problemet..
okej. en polare har nästan samma problem med sin s4 den är också slö vid ett visst varvtal. och idag så började den gå ännu sämre och vi tror det är luftmassemätaren så det är juh värt att kolla på din också
Ja jag tror det kan vara nått sånt faktiskt. Min går bra när man kör vanlig gubbkörning men vill man göra en omkörning så får man planera den i god tid för draget är helt borta. Bara kväver sig om jag stämplar på. Ska kolla min Lmm oxå.
Be din kompis kolla stiften om de är väldigt sotiga, Då får den åt helvete för mycket bensin.
Ja då får man en ny luftmassemätare imorgon då. Nu hoppas jag det var fel på den för då får jag en helt annan bil att köra nu. Går sämre än en ford fiesta 1,1 nu haha. Kanske går som en riktig S2a sen. Hoppas.
Tror inte de. Det är ganska uppenbart att det är luftmassemätaren då den surar ner sig på alla cylindrar, Föresten så är stift o kablarna nya. Men tanken var god.
Bara en grje jag tänkte på.. kollat så inte luftfilter är helt igensatt? ^^
Annars är det nog LMM som du säger.
Våran (ford escort dock ) gör sådär när den antingen ligger lågt i såstanken (nästan tom alltså) eller när det var dåliga stift. När vi bytte stift blev det bra igen.
Men har du sotiga stift så är det nog LMM. Om inte någon har varit där och målat..
Tror mig hittat varför den tvekar vid fullgas nu. Det var intercoolern som läckte i ena skarven. Sitter en o-ring där o den hade svällt av oljan. Har bes en reduserings slang nu till skarven så nu ska det bli tätt. Tejpa med silver tejp runt o då svara den på gasen på alla växlar, men den får fortfarande för mycket soppa så det blir att först felsöka o sen chippa om den.