Okej, alltså en RF....
Ajabaja!
Då lär det inte va nån ide att överklaga deras beslut.
Men gjort är gjort och man lär sig förhoppningsvis av misstagen man gör här i livet, bara va glad att du inte dödade nån....
Vid krockar så brukar det även finnas skador på bilar som man ej ser i början, men som kommer fram efter man börjat skruva eller om man sätter upp den i en riktbänk.
Tex lämna bort till en verkstad som gör jobbet är ju jäkligt dyrt.
När mitt ex krockade min förra bil (volvo 945) o fick en bil i sidan, höger fram o bakdörr, B-stolpe o tröskel fick sig en smäll. Vid skadebesiktningen så räknade de grovt på att det skulle hamna på minst 30 000kr, men troligtvis ännu mer. Så mitt FB löste in den.
Det drar iväg snabbt i kostnad.
Det finns ju folk som köper krockade bilar osv på blocket osv, ring runt till dom o se vad de bjuder för hela bilen.
Annars så sätt ut annons på blocket, tradera, opel/bilforum osv som endera reservdelsbil eller i delar.
Kollar du vad skrotarna tar för pris på tex fbt.se för delarna, så kan du iaf ta minst hälften av den summan.
Hittar man rätt köpare kan man få mkt betalt.
Motorn o växellåda borde vara värda lite pengar iaf, om de inte är skadade. Är ju rätt så ny så antar den inte gått så många mil ?